    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co robic? (chała w orzekaniu w sądach i prokuraturze)
    Date: Fri, 22 Jan 2010 14:53:18 +0000 (UTC)

    keen wrote:

    > Dzięki za rozumny głos. Kolega psychiatra ilustruje niniejszymi
    > dwiema reprezentacyjnymi dla 'towarzystwa' wypowiedziami właśnie
    > 'smutek sytuacj'i jak ja to mówie.

    Nie jestem psychiatrą, od tego zacznijmy.

    Chodzi mi tylko o to że, niestety, ze względu na pewne sprawy, człowiek
    nie jest fachową ani własciwą osobą do oceny WŁASNEGO stanu.

    Nawet ocena krajowego konsultanta psychiatrii, jeśli to będzie ocena
    jego własnego stanu - nie będzie wiarygodna. Rozumiesz problem?

    W Twoim wypadku masz grupę ludzi którzy Cię obserwowali, badali Twoje
    reakcje itp. Uwierz, nie mieli żadnego specjalnego interesu żeby Ci
    taką łatkę przylepić.
    Owszem, mogli się pomylić - ale przyjmij na chwilę, że argumentem za
    tym że się mylą nie może być "ja uważam że jestem zdrowy". Po prostu
    wyklucz ten argument. Coś jak z oceną pomysłu biznesowego, na pewnym
    etapie trzeba wziąć kogoś kto patrzy z boku.

    I teraz zastanów sie czy masz jakieś inne argumenty za tezą że się
    mylili.

    Jeśli nie masz - spróbuj takowe zdobyć. Idź do innego psychiatry,
    powiedz że taką diagnozę Ci postawili, ale że nie wydaje Ci się żebyś
    był chory, że chciałbyś to zweryfikować.

    Jeśli nie stwierdzi zaburzeń, to może być dwojako. Może iść w kierunku
    "faza remisji", albo jak przyciśniesz delikatnie - poprosi o
    dokumentację z tamtego szpitala, żeby ją zweryfikować.

    > Tak naprawde jednak wierzę że za orzeczenie bez powodu człowiekowi
    > schizofreni paranoidalnej i za wsadzenie takiegoż do szpitala
    > (czyli mnie ewentualnie) należy się stosowna przewidziana za taki
    > czyn kara - ufam w to.

    Hm, to nie takie proste. Załóżmy że diagnoza była błędna.
    żeby ją postawić musieli cię w tym szpitalu obserwować, Sam się na to
    zgodziłeś. Więc za co tu kara?
    A za samo to że błędna diagnoza... naprawdę niełatwo ukarać.

    > Powyższy post jest już nie tyle o psychiatrach
    > - o tym już była tu mowa ktoś cytował eksperyment z tym jak
    > wyslano 8 zdrowych ludzi do psychiatryka i wszystkim 8miu
    > orzeczono schizofrenie itd - co o prokuraturze i sądach
    > które mz odstawiają chałę i łamia moje prawa obywatelskie
    > odrzucajac moje doniesienie o falszywosci tej opini - powinienem
    > miec mozliwosc obrony przet tym i wykazania falszywosci tej opini

    A przedstawiłeś jakąś kontropinię? innego specjalisty?
    Postaw się na miejscu tego sądu - mają opinię specjalistów po mięsiącu
    obserwacji, i gościa który przychodzi i jedyne co ma to "ja uważam że
    to nieprawda". Dla sądu to nie jest żaden argument.

    > - braku jakichkolwiek realnych podstaw ku takiej - a tak jest
    > - sad powinien to zbadac.

    A cóż ma badać? Wskaż im wady w tej opinii (sam ich raczej nie
    ustalisz, fachowcem nie jesteś) idź do innego psychiatry, poproś o
    powtórną ocenę, i z dokumentami świadczącymi na korzyść Twojej wersji
    idź do sądu.

    Wtedy będą podstawy żeby działać i ścignąc tych od pierwszej opinii.
    Choć oni i tak się wyłgają, chyba że coś rzeczywiście bardzo schrzanili.

    --
    Pozdro
    Massai