    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co robic? (chała w orzekaniu w sądach i prokuraturze)
    Date: Fri, 22 Jan 2010 11:57:23 +0000 (UTC)

    keen wrote:

    > Pisałem juz kiedyś o sytucaji, bez zadnego powodu (poza osobistą
    > głupotą orzecznikow) orzeczono mi bez żadnej podstawy 'schizofrenie
    > paranoidalną' (totalna głupota)

    Przeczytałem tamten wątek, i powiem Ci z własnego doświadczenia (ale z
    drugiej strony barykady):

    Na studiach miałem praktyki w takim szpitalu, na wstępie przyprowadzono
    nam na wywiad dwóch ludzi, mieliśmy postawić diagnozę.
    Pierwsze przyszło wielkie chłopisko. Zadawaliśmy książkowe pytania...
    odpowiadał "no przyszedłem, no jestem, staram się pomagać".
    Generalnie pasowało wszystko pod jakiś tam zespół.

    Oczywiście okazało się że to jeden z lekarzy z oddziału.

    Potem przyprowadzili drugiego, gość niesamowicie inteligentny, bystry,
    rozsądny, oblatany... Nie wyłapaliśmy żadnych zaburzeń.
    W pewnym momencie lekarz nas pilnujący się zlitował, odezwał się i
    zapytał go o jeden temat... no i się zaczęło...

    Owszem, bywa że lekarze się pomylą, ale też bardziej prawdopodobne jest
    że Twoja ocena innych pacjentów była błędna.

    A już próba oceny własnego stanu zdrowia psychicznego z góry jest
    skazana na porażkę. Poszukaj sobie pod hasłem "fałszywy sąd
    wartościujący", może zrozumiesz dlaczego.

    --
    Pozdro
    Massai