    From: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co jest lepsze - grzywna czy zawiasy?
    Date: Sat, 25 Sep 2004 11:16:57 +0200

    Dnia Fri, 24 Sep 2004 18:45:58 +0000 (UTC), Samotnik
    <s...@s...eu.org> napisał:

    > Bierz grzywnę i wnioskuj o raty. Przy zawiasach to wystarczy, że
    > będziesz w złym miejscu o złej porze i od razu Ci karę odwieszą i
    > pójdziesz
    > do pierdla. Nieraz wystarczy poważniejsza stłuczka na drodze czy lufka od
    > marihuany w kieszeni...

    Za poważniejszą stłuczkę nie odwiesza się kary. Co do zasady za
    popełnienie przestępstwa nieumyślnego nie odwiesza się kary. Przepis na to
    pozwala, ale tego rodzaju czyn nie jest traktowany jako "rażące naruszenie
    prawa".

    --
    Falkenstein
    Okoliczności obciążające uwzględniane przy wymiarze kary są następujące: