    From: "marta" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ciaza. dzialalnosc gosp. i ZUS
    Date: Tue, 11 Feb 2003 18:40:34 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@62.233.152.36

    Użytkownik "Daniel" <b...@k...lm.pl> napisał w wiadomości
    news:b2aj0u$9o$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam!
    > Chcialbym prosic o porade w ponizszej sprawie. Jezeli bylo to juz
    poruszane
    > na grupie, prosze o adres archiwum grupy...
    > Czy kobieta prowadzaca dzialalnosc gosp. ktora zajdzie w ciaze i pojdzie
    na
    > zwolnienie bedzie otrzymywac swiadcznie z ZUS'u? W jakiej wysokosci ( 80%,
    > 100 % )? Czy pozniej po urodzeniu dziecka bedzie mogla isc na urlop
    > maciezynski ( czy jak to sie tam nazywa ). Na jaki okres i jaka bedzie
    > wyskosc swiadczenia?
    > Z gory dziekuje za odpowiedz.
> [...]
    otrzymywać świadczenie z ZUS tzw. zasiłek macieżyński, który wynosi 100%
    wynagrodzenia, po urodzeniu dziecka będąc na urlopie macieżyńskim również
    otrzymuje to świadczenie, przy pierwszym dziecku prze okres 16 tygodni, przy
    kolejnym dziecku okres ten jest dłuższy, zachęcam do odwiedzania stron ZUS,
    tam są dokładne info