  • Subject: Re: ciąża a umowa zlecenia
    From: d...@o...eu (didi)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: 21 Mar 2007 20:31:22 +0100

    Witaj!

    Na wstępie bardzo dziękuje za odpowiedź.
    Ale nadal mam kilka wątpliwości...
    1.ok.rodzic może zgłosić mnie do ubezpieczenia zrowotnego...ale co jeśli
    mama jest na rencie chorobowej?
    2.Czy szkoła może odmówić mi zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego? Bo w
    szkole poinformowano mnie że nie mam żadnego ubezpieczenia ponieważ jest
    to szkoła prywatna dla dorosłych!
    Natomiast kiedy podejmowałam zlecenie (opieka nad dzieckiem
    autystycznym)mama dziecka którym się opiekuję mówiła że jestem
    ubezpieczona przez szkołe! A jest takie przysłowie "mądry polak po
    szkodzie". I taka jest prawda,dopiero kiedy trafiłam do szpitala okazało
    się że szkoła mnie nie ubezpiecza a ja zostałam na lodzie.
    A do ośrodka musiałam przynieść zaświadczenie że się uczę (innych umów tam
    nie ma,chyba oprócz sekretarki)-dlatego nie odprowadzają za mnie składek
    ZUS.
    A i masz rację,nie wystawiam faktury tylko rachunek!
    3.Czy w ciągu tych 365 dni trzeba pracować na cały etat? Czy muszę być
    zatrudniona w jednej firmie? Czy może być jakaś przerwa między nimi?
    4.A co jak bym założyła działalnośc gospodarczą?
    5.Poradź mi jak możesz,co mam zrobić w mojej sytuacji?

    Dla jasności powiem Ci że każdy grosz się przydaje...Jak bym zarejstrowała
    się w UP to bym nic nie zarabiała ale bym miała ubezpieczenie...Ale znowu
    w ciąży w każdej chwili mogę trafić do szpitala.A zresztą przecież czeka
    mnie poród i musi to odbyć się w szpitalu...

    Pozdrawiam
    didi
    zapraszam na moje gg 1615400

    --