  • 1. Data: 2004-03-03 09:30:29
    Temat: chyba klasyczny problem
    Od: "A.F." <1...@i...pl>

    Jestem jednym z dwoch oskarzonych w sprawie (wyludzenie). Jestem
    niewinny-nie mialem z tym nic wspolnego.
    Niestety, drugi oskarzony zalatwil sobie fikcyjnego swiadka, ktory sklada
    zeznania, ze bralem udzial w przestepstwie.
    Jak najlepiej bronic sie w zaistnialej sytuacji i jak na nia reagowac?
    Zeby bylo jasne - ten drugi oskarzony sfalszowal np. moj podpis, zeby zwalic
    czesc odpowiedzialnosci za wyludzenie na mnie i odciazyc siebie.
    Czy ten fakt moze mnie uniewinnic wobec obciazajacych mnie zeznan tego
    swiadka?

  • 2. Data: 2004-03-03 19:57:40
    Temat: Re: chyba klasyczny problem
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    On Wed, 03 Mar 2004 10:30:29 +0100, A.F. wrote:

> [...]
    > czesc odpowiedzialnosci za wyludzenie na mnie i odciazyc siebie.
    > Czy ten fakt moze mnie uniewinnic wobec obciazajacych mnie zeznan tego

    Tak. Jeśli Twoja linia obrony jest taka, że ten człowiek oraz
    (prawdopodobnie kupiony przez niego) świadek oszukują sąd próbując
    obciążyć Ciebie, to stwierdzenie, że to nie jest Twój podpis może
    potwierdzić Twoją wersję wydarzeń. Biegły grafolog mógłby ocenić także
    prawdopodobieństwo, że ten podpis został sfałszowany osobiście przez tego
    człowieka. Złóż taki wniosek dowodowy. To może być kluczowy dowód.
    Przypomnij sobie, co jeszcze się nie zgadza, na co możesz zebrać dowody.
    Pozdrawiam,
    MArta