    From: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: chyba klasyczny problem
    Date: Wed, 03 Mar 2004 20:57:40 +0100

    On Wed, 03 Mar 2004 10:30:29 +0100, A.F. wrote:

    > Jestem jednym z dwoch oskarzonych w sprawie (wyludzenie). Jestem
    > niewinny-nie mialem z tym nic wspolnego.
    > Niestety, drugi oskarzony zalatwil sobie fikcyjnego swiadka, ktory sklada
    > zeznania, ze bralem udzial w przestepstwie.
    > Jak najlepiej bronic sie w zaistnialej sytuacji i jak na nia reagowac?
    > Zeby bylo jasne - ten drugi oskarzony sfalszowal np. moj podpis, zeby zwalic
    > czesc odpowiedzialnosci za wyludzenie na mnie i odciazyc siebie.
    > Czy ten fakt moze mnie uniewinnic wobec obciazajacych mnie zeznan tego
    > swiadka?

    Tak. Jeśli Twoja linia obrony jest taka, że ten człowiek oraz
    (prawdopodobnie kupiony przez niego) świadek oszukują sąd próbując
    obciążyć Ciebie, to stwierdzenie, że to nie jest Twój podpis może
    potwierdzić Twoją wersję wydarzeń. Biegły grafolog mógłby ocenić także
    prawdopodobieństwo, że ten podpis został sfałszowany osobiście przez tego
    człowieka. Złóż taki wniosek dowodowy. To może być kluczowy dowód.
    Przypomnij sobie, co jeszcze się nie zgadza, na co możesz zebrać dowody.
    Pozdrawiam,
    MArta