  • 51. Data: 2010-03-18 18:28:27
    Temat: Re: chodzi o mandat 1500 zł. Pomocy
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Thu, 18 Mar 2010 16:02:58 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > A tak poza tym, czy nienaruszalność miru chroniona w Konstyutucji rozciąga
    > się w ogóle na ogródek i trawnik prze domem, raczej nie.

    Jesli jest ogrodzony, to tak.
    PS
    Czy obowiazek wylegitymowania sie powoduje rowniez obowiazek podejscia do
    plota?
    Biorac pod uwage Ustawe o Policji i rozporzadzenia RM, to to zadanie
    wylegitymowania sie bylo bezprawne.
    Policjant powinien podac stopien, nazwisko i podstawe i przyczyne
    legitymowania. A ma prawo legitymowac tylko wtedy kiedy KONIECZNE jest
    ustalenie tozsamosci.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 52. Data: 2010-03-18 19:17:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    On 17 Mar, 19:29, agryppa <j...@t...pl> wrote:

    Na żądanie musi.

  • 53. Data: 2010-03-18 19:32:38
    Od: BK <b...@g...com>

    On 18 Mar, 20:17, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:cda0f361-0172-4260-b173-6ef377dd805e@
    d27g2000yqf.googlegroups.com...
    > On 17 Mar, 19:29, agryppa <j...@t...pl> wrote:
    >
    > Na żądanie musi.

    Podstawa prawna dla obowiazku wylegitymowania sie umundurowanego
    policjanta?

  • 54. Data: 2010-03-18 19:37:42
    Od: BK <b...@g...com>

    On 18 Mar, 20:17, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]

    i zeby bylo jasne ;)

    ustawa o policji:

    Art. 60. 1. Policjant w czasie słuzby jest obowiazany do noszenia
    przepisowego munduru i
    wyposazenia.
    2. Komendant Główny Policji okresla przypadki, w których policjant w
    czasie wykonywania
    obowiazków słuzbowych nie ma obowiazku noszenia munduru.
    Art. 61. 1. W przypadkach przewidzianych w art. 60 ust. 2 policjant,
    wykonujac czynnosci
    dochodzeniowo-sledcze, a takze czynnosci okreslone w art. 14 ust. 2 i
    art. 15 ust. 1 pkt 2-4, obowiazany
    jest okazac legitymacje słuzbowa w taki sposób, aby zainteresowany
    miał mozliwosc odczytac i
    zanotowac numer i organ, który wydał legitymacje, oraz nazwisko
    policjanta.

    ---

    wyraznie wiec jest wskazane, ze legitymacje jest zobowiazany okazac
    policjant nieumundurowany

    nie znalazlem podsawy do tego zeby musial pokazac na zadanie jesli
    jest umundurowany - zreszta byloby to nielogiczne skoro info z legitki
    jest na mundurze (tzn. stopien, naziwsko, blacha) :)

  • 55. Data: 2010-03-18 19:58:24
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "KRZYZAK" <k...@k...pl> wrote
    > Czy obowiazek wylegitymowania sie powoduje rowniez obowiazek podejscia do
    > plota?

    Czy obowiązek okazania prawa jazdy powoduje również obowiązek otworzenia
    okna w samochodzie...?
    Nienaruszalność samochodu jest chroniona tak samo jak mieszkanie, nawet
    samochód znalazł się w Konstytucji...

> [...]
    > Policjant powinien podac stopien, nazwisko i podstawe i przyczyne
    > legitymowania. A ma prawo legitymowac tylko wtedy kiedy KONIECZNE jest

    Gratuluje przebiegłości i czytania w myślach... Wątkotwórca nawet nie
    napisał po co ten policjant przyszedł, a Ty już wiesz, że nie było
    konieczne...

    O zasadności legitymowania był wątek, w którym zdaje się też uczestniczyłeś,
    więc powinieneś już wiedzieć kiedy policjant może legitymować i że
    podkreślanie słowa "konieczne" wcale nie ma aż tak wielkiego znaczenia jak
    się powszechnie wydaje.
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/c39775b59ce29ee8/11e3e6cf33bb16c2?hl
    To samo jest tutaj
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/319871,kto_i_k
    iedy_moze_nas_legitymowac_w_miejscach_publicznych.ht
    ml

    A to czy policjant dopełni formuły i poda nazwisko czy nie, nie ma akurat
    żadnego wpływu na rozważania w zakresie zasadności samego legitymowania, a
    może być jedynie przedmiotem skargi na sposób jego przeprowadzenia.

  • 56. Data: 2010-03-18 19:58:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik agryppa j...@t...pl ...

    > Po tygodniu przyszło zawiadomienie o stawiennictwo w Sądzie Grodzkim.
    > wymierzono karę mandatu po 500 złotych na głowę.

    z ciekawosci - skoro legitymowali, to nie znali.
    Skoro nie znali, to skad wiedzieli, na kogo wystawic mandat?
    a jezeli znali, to po co legitymowali?
    No i po co przyszli, bo rozumiem, ze wiesz?

  • 57. Data: 2010-03-18 20:12:22
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > z ciekawosci - skoro legitymowali, to nie znali.

    Błędny wniosek

    > Skoro nie znali, to skad wiedzieli, na kogo wystawic mandat?

    Ustalili

    > a jezeli znali, to po co legitymowali?

    Jeżeli znali to mogli odstąpić od legitymowania, ale nie musieli.
    Policjant od początku jest szkolony, że podstawową rzeczą którą robi podczas
    interwencji to legitymuje osoby, celem upewnienie się co do ich tożsamości.
    Te dane przewijać się będą potem w wielu dokumentach i pomyłka może
    skomplikować postępowanie. Do wystawienia choćby mandatu konieczne jest
    podanie numeru PESEL, adresu, nr dokumentu.
    Nawet jak policjant zna osobę, to z pewnością nie zna takich danych na
    pamięć.

  • 58. Data: 2010-03-18 20:18:57
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Thu, 18 Mar 2010 20:58:24 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > A to czy policjant dopełni formuły i poda nazwisko czy nie, nie ma akurat
    > żadnego wpływu na rozważania w zakresie zasadności samego legitymowania, a
    > może być jedynie przedmiotem skargi na sposób jego przeprowadzenia.

    Nie chodzi o formuly, tylko czy ustalenie tozsamosci bylo konieczne. Bo w
    przeciwnym wypadku legitymowanie bylo bezprawne.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 59. Data: 2010-03-18 20:31:30
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Nie chodzi o formuly, tylko czy ustalenie tozsamosci bylo konieczne. Bo w
    > przeciwnym wypadku legitymowanie bylo >bezprawne.

    To po co zakładasz, że nie było konieczne, skoro nie wiem co oni tam
    robili...?
    Policjant nie ma obowiązku udowadniania konieczności legitymowania.
    Wystarczy, że uzna jakąkolwiek przyczynę związaną z wykonywanymi obowiązkami
    służbowymi i tyle.
    Jeśli ktoś czuje, że legitymowanie jest bezpodstawne i ma na celu szykany,
    to niestety, ale ciężar dowodu takich zarzutów ciąży na jego stronie.

  • 60. Data: 2010-03-18 20:51:01
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Tak i numer kolnierzyka i gomek od gaci tez jest konieczny, ty zastanow
    > sie co ty za bzdury wypisujesz, jak ktos kogos zna to na chuj mu jego
    > dowod osobisty.

    Przykładowe dokumenty policyjne:
    http://www30.patrz.pl/u/f/07/21/90/72190.jpg
    http://sipdata.lex.pl/dane/urzedowe/08/c0830/1.pdf
    Wypełniłbyś to z pamięci, nawet jak kogoś znasz?! Policjant oczywiście ma
    śledzić historię życia, meldunku itd. wszystkich mieszkańców, nie...?!
    P.S.
    W tym wątku nie podałeś żadnego merytorycznego argumentu, ani jednej
    podstawy prawnej, to jest grupa o prawie, a nie polityce! Za to braki
    argumentów nadrabiasz pokrzykiwaniem i chamskimi odzywkami. Dla Ciebie
    wszystko sprowadza się do tego, że policja=wściekłe psy i w zasadzie
    dyskusja mogłaby się skupić jedynie na klepaniu w kółko tego hasełka jak
    mantrę...Nawet nie ma sensu dalej tego komentować.