  • 11. Data: 2004-11-23 11:07:25
    Temat: Re: chcą mnie wymeldować!
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 23 Nov 2004 10:55:35 +0000 (UTC), Marek Sołtysiak naskrobał(a):

    > kątem u kolegi, bo nie chcę z nią mieszkać. Kolega mnie zameldować nie może.

    możesz sie zameldować gdzie masz kaprys urzędnik już nie ma prawa domagać
    się na to dowodów.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 12. Data: 2004-11-23 11:08:17
    Od: "oko Wielkiego Brata" <mareksol@[wytnij]tlen.pl>

    > Nie tylko może ale wręcz musi (ustawa o ewidencji ludności).

    przebywam w gościach raz u jednego a potem u drugiego kolegi... ile razy
    będę się meldował??????

  • 13. Data: 2004-11-23 11:27:49
    Od: "oko Wielkiego Brata" <mareksol@[wytnij]tlen.pl>

    > możesz sie zameldować gdzie masz kaprys urzędnik już nie ma prawa domagać
    > się na to dowodów.

    ok. więc chcę być zameldowany tu gdzie jestem do tej pory.

  • 14. Data: 2004-11-23 11:29:49
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik oko wielkiego brata napisał:

    > czy "majątek odrębny" to intercyza? Bo nie podpisywałem niczego. Ale też i
    > nie jest to dorobek wspólny. Dom został na nią przepisany przez Matkę po
    > naszym ślubie.

    Art. 33. KRO. [Majątek odrębny] Odrębny majątek każdego z małżonków
    stanowią:

    1) przedmioty majątkowe nabyte przed powstaniem wspólności ustawowej;

    2) przedmioty majątkowe nabyte przez dziedziczenie, zapis lub darowiznę,
    chyba że spadkodawca lub darczyńca inaczej postanowił;

    3) przedmioty majątkowe nabyte ze środków uzyskanych w zamian za
    przedmioty wymienione w dwóch punktach poprzedzających;

    4) przedmioty majątkowe służące wyłącznie do zaspokajania osobistych
    potrzeb jednego z małżonków;

    5) przedmioty majątkowe służące do wykonywania zawodu, jeżeli zostały
    nabyte ze środków należących do odrębnego majątku małżonka
    wykonywającego ten zawód; nie dotyczy to jednak przedmiotów służących do
    prowadzenia gospodarstwa rolnego lub przedsiębiorstwa;

    6) prawa niezbywalne;

    7) przedmioty uzyskane z tytułu odszkodowania za uszkodzenie ciała lub
    wywołanie rozstroju zdrowia albo z tytułu zadośćuczynienia za doznaną
    krzywdę; nie dotyczy to jednak renty należnej poszkodowanemu małżonkowi
    z powodu całkowitej lub częściowej utraty zdolności do pracy zarobkowej
    albo z powodu zwiększenia się jego potrzeb lub zmniejszenia widoków
    powodzenia na przyszłość;

    8) wierzytelności o wynagrodzenie za pracę lub za inne usługi świadczone
    osobiście przez jednego z małżonków;

    9) przedmioty majątkowe uzyskane z tytułu nagrody za osobiste
    osiągnięcia jednego z małżonków;

    10) prawa autorskie twórcy, prawa twórcy wynalazku, wzoru lub projektu
    racjonalizatorskiego.

    Do Twojej sytuacji odnosi sie pkt 2, wg ktorego dom stanowi majatek
    odrebny zony ( wspomniane "przepisanie" rozumiem jako darowizne ).

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 15. Data: 2004-11-23 11:31:46
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Sebol napisał:

    > możesz sie zameldować gdzie masz kaprys urzędnik już nie ma prawa domagać
    > się na to dowodów.

    Ciekawe. To podaj adres, a zobaczymy czy mu sie uda zameldowac u Ciebie.

    Ogolnie podaj tez zrodlo swojego twierdzenia.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 16. Data: 2004-11-23 11:35:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    oko Wielkiego Brata wrote:

    > przebywam w gościach raz u jednego a potem u drugiego kolegi... ile razy
    > będę się meldował??????

    Zgodnie z ustawą - za każdym razem, o ile pobyt przekracza (o ile
    pamiętam) 3 dni. Inaczej popełniacie wykroczenie ;-P

    Sorki, nie ja pisałem ustawę :)

    A ex-żona Ciebie też _musi_ wymeldować, bo jako główny lokator ma taki
    ustawowy obowiązek (skoro już tam nie mieszkasz).

  • 17. Data: 2004-11-23 11:37:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    oko Wielkiego Brata wrote:

    > ok. więc chcę być zameldowany tu gdzie jestem do tej pory.

    Ale tam już nie mieszkasz. Jeśli będziesz się 'stawiał' tylko dodatkowe
    koszta poniesiesz.

  • 18. Data: 2004-11-23 11:58:02
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 23 lis o godzinie 11:57, na pl.soc.prawo, oko wielkiego brata
    napisał(a):

    > czy "majątek odrębny" to intercyza? Bo nie podpisywałem niczego. Ale też i
    > nie jest to dorobek wspólny. Dom został na nią przepisany przez Matkę po
    > naszym ślubie.

    Czyli otrzymała darowiznę od swojej matki?
    To niestety - masz pecha :(
    Nie masz w tym przypadku 'udziału'

    --
    Herbi
    23-11-2004 12:57:46

  • 19. Data: 2004-11-23 12:53:50
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 23 Nov 2004 12:31:46 +0100, Mithos naskrobał(a):

    > Ciekawe. To podaj adres, a zobaczymy czy mu sie uda zameldowac u Ciebie.

    też cie żona wyrzuca ? smutne.

    > Ogolnie podaj tez zrodlo swojego twierdzenia.

    K 20/01

  • 20. Data: 2004-11-23 13:01:37
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Sebol napisał:

    > też cie żona wyrzuca ? smutne.

    W jaki sposob miszczu dedukcji, doszedles do czegos takiego ?

    pozdrawiam
    --
    Mithos