  • 1. Data: 2004-11-23 10:48:58
    Temat: Gmina Kraków lokal użytkowy
    Od: "Jacky" <j...@i...pl>

    Witajcie,

    Szperam i szperam i nie mogę znaleźć odpowiedniej uchwały, która reguluje
    kwestie utrzymania porządku wokół lokalu użytkowego w Krakowie.

    Wożę się ze spółdzielnią od początku roku i chciałbym znać jakieś podstawy
    prawne - twierdzą, że sprzątanie, czy odśnieżanie dojścia do lokalu o
    długości 5m leża w gestii właściciela lokalu.

    Pomocy!

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2004-11-24 19:14:57
    Temat: Re: Gmina Kraków lokal użytkowy
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    Dz.U.1996.132.622 mowi : Art. 5.
    1. Właściciele nieruchomości
    zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez:
    [ciach]
    4) uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników
    położonych
    wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną
    część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio
    przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany
    do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój
    lub parkowanie pojazdów samochodowych,

    jednoczesnie polecam ten sam artykuł

    4. Obowiązki utrzymania czystości i porządku na drogach publicznych
    należą do
    zarządu drogi. Do obowiązków zarządu drogi należy także:
    2) pozbycie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń uprzątniętych
    chodników przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej,

    czyli jezeli oni nie wypelniaja swoich obowiazkow bądz je zle wykonuja
    czyt: pług zwala snieg na chodnik, to ja ich olewam

    leon

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 3. Data: 2004-11-26 15:32:13
    Od: "Jacky" <j...@i...pl>

    naprawdę nie macie żadnych pomysłów ?