  • 1. Data: 2010-08-26 20:05:42
    Temat: brak zgody - a przetwarzanie danych osobowych przez TPSA
    Od: "koment" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    W 2007 roku podpisałem dokument w telepunkcie TPSA że nie wyrażam zgody na
    przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, a także że nie mają
    umieszczać moich danych w książce telefonicznej.
    Dzisiaj odebrałem telefon, i miła pani przedstawiła się jako pracownik NETII - z
    ofertą Internetu (tak się składa, że kończy mi się umowa o neostradę i od 2
    miesięcy molestują mnie z TPSA o przedłużenie). Na moje pytanie skąd Pani z
    NETII ma ten nr - dowiedziałem się że TPSA udostępnia dane.
    Sprawdziłem w książce telefonicznej - jest mój nr nazwisko i adres, pomimo że
    telefon jest zastrzeżony (tzn nie wyświetla się odbiorcy na komórce) i nie
    wyraziłem na to zgody.

    Co mogę zrobić? I ewentualnie czego żądać poza zaprzestaniem łamania prawa?

    Pozdrawiam!
    Koment

  • 2. Data: 2010-08-26 20:29:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "koment" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > komórce) i nie wyraziłem na to zgody.
    >
    > Co mogę zrobić? I ewentualnie czego żądać poza zaprzestaniem łamania

    Widzę kłopot z tym zaprzestaniem łamania prawa. Książki wydrukowali już i
    są w obiegu.

  • 3. Data: 2010-08-26 20:51:20
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > Widzę kłopot z tym zaprzestaniem łamania prawa. Książki wydrukowali już i
    > są w obiegu.

    A jakieś odszkodowanie?

    K.

  • 4. Data: 2010-08-26 21:09:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

    > wiadomości news:i56is4$aab$1@inews.gazeta.pl...

    > A jakieś odszkodowanie?

    A jakie są straty? Bo gdyby to wykazać, to pewnie by się dało.

  • 5. Data: 2010-08-26 21:15:00
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > A jakie są straty? Bo gdyby to wykazać, to pewnie by się dało.

    Sytuacja którą przedstawiasz jest trochę patologiczna - klient się nie
    zgodził, drukujemy bo po tym nic nam nie zrobi... masakra. A co z
    żądaniem wycofania nakładu?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 6. Data: 2010-08-26 21:17:16
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > A jakie są straty?

    Pewnie moralne :)

    > Bo gdyby to wykazać, to pewnie by się dało.

    A jeśli nie ma mierzalnych strat, to można pozostać bezkarnym?
    To po kija ochrona danych, wymóg udzielania zgody na ich przetwarzanie,
    jeśli można to ominąć i nie ponosić żadnych konsekwencji?

    K.

  • 7. Data: 2010-08-26 21:19:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > To po kija ochrona danych, wymóg udzielania zgody na ich przetwarzanie,
    > jeśli można to ominąć i nie ponosić żadnych konsekwencji?

    Są przepisy karne, ale tu trzeba udowodnić winę. Z doświadczenia wiem, że
    to w takim wypadku nierealne.

  • 8. Data: 2010-08-26 21:36:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/26/2010 4:17 PM, Krzysztof wrote:

> [...]
    > To po kija ochrona danych, wymóg udzielania zgody na ich przetwarzanie,
    > jeśli można to ominąć i nie ponosić żadnych konsekwencji?

    co najwyzej mozesz uprzykrzyc komus zycie z kodeksu karnego.
    ale tobie nic z tego pod stol nie skapnie.

  • 9. Data: 2010-08-26 21:45:26
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > co najwyzej mozesz uprzykrzyc komus zycie z kodeksu karnego.
    > ale tobie nic z tego pod stol nie skapnie.

    Ale właściwie dlaczego?
    Załóżmy, że na skutek umieszczenia danych w książce telefonicznej, do
    faceta dzień w dzień, kilkadziesiąt razy dzwoni telefon z przeróżnymi
    propozycjami nie do odrzucenia. Jest to wkurzające, zabiera czas, zakłóca
    spokój, przyprawia o rozstrój nerwowy, powoduje, że linia jest
    niepotrzebnie zajęta itp.
    Z tego tytułu też nie można walczyć o odszkodowanie? (zakładając, że
    nakładu książek nie da się fizycznie wycofać).

    K.

  • 10. Data: 2010-08-26 21:48:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/26/2010 4:45 PM, Krzysztof wrote:

> [...]
    > Z tego tytułu też nie można walczyć o odszkodowanie? (zakładając, że
    > nakładu książek nie da się fizycznie wycofać).

    1.
    ale nie dzwoni
    2.
    jakie straty poniosles? wymierne, materialne?
    no ten rozstroj nerowy w postaci rachunkow od lekarza i za leki z
    przychodni moze byc.
    cos jeszcze?