  • 41. Data: 2010-08-21 08:27:14
    Temat: Re: brak poduszek
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-20 11:57, Maurycy Menke pisze:
    >Opis pojazdu był jasny i precyzyjny - miała być
    > poduszka. Taki element ukryty jest pod pokrywą kierownicy, której nie da
    > się zdjąć niczym dekla na kole. Żaden zaś sprzedający nie pozwoli
    > ewentualnemu klientowi rozkręcać jego samochodu.

    Jeśli według opisu miała być i masz to na piśmie to tego się możesz
    łapać, ale niezbyt kurczowo. Z drugiej jednak strony naprawdę nie trzeba
    być ekspertem od samochodów, żeby określić czy w danym egzemplarzu jest
    poduszka czy nie (albo czy przynajmniej kiedyś była na wyposażeniu).
    Piszesz dalej, że ten model nie ma oznaczeń (czy aby na pewno? Napis SRS
    albo AIRBAG powinny być na elementach pokrywy poduszki). Poza tym
    naprawdę ciężko uwierzyć, że pojazd z poduszką powietrzną nie miałby
    kontrolki AB na konsoli, która powinna się świecić jeszcze chwilkę po
    włączeniu silnika. Zdradź może co to za auto i ile ma lat?
    Weź też pod uwagę, że instrukcje obsługi większości samochodów z AB
    nakazują taką poduszkę po 10-15 latach wymienić/wymontować. Wiem, że to
    w naszych warunkach martwe zalecenie, ale formalnie tak jest. Może mieć
    to znaczenie w przypadku oceniania szkody bez i z poduszką i wnioski
    biegłego mogą Cię zaskoczyć.

    --
    MZ

  • 42. Data: 2010-08-21 10:11:45
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    niusy.pl napisal:
    > Na czym by to niedopatrzenie właściwie miało polegać ? Jakoś nie ogarniam.

    Caveat emptor

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 43. Data: 2010-08-23 20:32:24
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maurycy Menke" <g...@p...pl>

    > Zapewne właśnie tak by było - przy ewentualnej sprzedaży podałbym tak
    > samo fałszywe informacje, opierając się na otrzymanych. Nieznajomość
    > faktów nie zwalniałaby mnie jednak z odpowiedzialności.

    No ale jakiej dokładnie odpowiedzialności ?! Jako niezawodowiec mogłeś nie
    wiedzieć a brak poduszki nie obniża drastycznie ceny starego używanego
    samochodu.

  • 44. Data: 2010-08-25 15:37:42
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Użytkownik niusy.pl napisał:

    > No ale jakiej dokładnie odpowiedzialności ?! Jako niezawodowiec mogłeś
    > nie wiedzieć a brak poduszki nie obniża drastycznie ceny starego
    > używanego samochodu.

    Mówiłem o odpowiedzialności za sprzedaż towaru niezgodnego ze stanem
    faktycznym. Obecność poduszek nie zmienia znacząco wartości, ale w
    przypadku bezpieczeństwa już ma spory wpływ.

  • 45. Data: 2010-08-25 15:42:37
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Użytkownik MZ napisał:

> [...]
    > w naszych warunkach martwe zalecenie, ale formalnie tak jest. Może mieć
    > to znaczenie w przypadku oceniania szkody bez i z poduszką i wnioski

    To jest/była Lancia Dedra z 1989. Jak wspomniałem w innych postach,
    zauważyłem brak napisu "airbag" na pokrywie kierownicy. O kontrolce nie
    pomyślałem. Oceniłem sprzedającego z perspektywy samego siebie - facet
    jest członkiem fanklubu tej marki i miał już kilka egzemplarzy na
    stanie. Słowem, naiwnie uwierzyłem w zapewnienie słowne i pisemne.