eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobłędna cena - co dalej? › Re: błędna cena - co dalej?
  • Data: 2009-04-15 18:57:56
    Temat: Re: błędna cena - co dalej?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Johnson wyskrobał(a):
    >> A klient ma się orientować ile co jest warte
    >
    > Jak jest normalny to tak. Ale z założenia traktujemy ludzi jako
    > normalnych dbających obiektywnie właściwie o własne interesy.

    ... i kupuje tam, gdzie taniej nie zastanawiając się specjalnie dlaczego.
    Ewentualną troską mogłoby być pochodzenie towaru z kradzieży, co mogłoby
    narazić na zarzut paserstwa. Skąd biedny człowiek ma wiedzieć jak kształtuje
    się średnia rynkowa cena za kilogram jakiegoś gwoździa czy TV 27 calowy,
    który kupuje raz na 8 lat? Idzie do sklepu to widzi ile.

    > A co to ma do rzeczy? Czy jest gdzieś przepis który wyłącza stosownie
    > przepisów o wadach oświadczeń woli w stosunku do jakieś kategorii
    > misiów ?

    Ale wynika z art. 84 KC, że klient musiał móc z łatwością zauważyć, że cena
    jest niewłaściwa i tam powinna była być dwójka przed 16. Skąd niby miałby to
    wiedzieć?

    --
    .B:artek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1