    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: błędna cena - co dalej?
    Date: Wed, 15 Apr 2009 17:45:13 +0200

    Johnson wyskrobał(a):

    > To będzie banalne. Wystarczy odrobina zdrowego rozsądku.

    Czy ja wiem... Ustalanie przez sprzedawcę cen jest sprawą indywidualną,
    aczkolwiek opartą o prawidła ekonomii. Ich jednak klient nie musi znać.
    Możliwość dostrzeżenia błędu przez klienta i to jeszcze "z łatwością" nie
    znaczy, że powinien on wiedzieć, iż jakiś towar nie kosztuje 16 zł, ale 216
    zł, bo tyle wynosi cena sugerowana przez producenta na przykład.

    Równie dobrze można to samo powiedzieć o mocno różniących się cenach np.
    elektroniki - w salonie sklepowym w centrum handlowym i u "wirtualnego
    sprzedawcy" w sklepie internetowym różnice w cenie mogą sięgać 20-30%. I co?
    Jak kupię u sprzedawcy internetowego, który ma mniejsze koszty i przez to
    mniejszą marżę, to będzie błąd co do treści czynności prawnej, którą mogłem
    łatwo zauważyć, bo TV "normalnie" (w sklepie) nie kosztuje 1000 zł tylko
    1300 zł?

    Z łatwością zauważyć błąd można by, gdyby np. cena towaru wskazana byłaby w
    kilku miejscach, a w jednym z nich byłby błąd. Przychodzi mi na myśl błędna
    cena samochodu u dilera. Taka sytuacja: na stronie internetowej dilera, na
    wywieszce na samochodzie w salonie, w ogłoszeniach prasowych widniałaby cena
    80.000 zł, a na jednym bannerze zawieszonym w pobliżu salonu - cena 18.000
    zł. Wówczas faktycznie z łatwością klient mógłby skonfrontować ceny i
    zauważyć, że coś jest nie teges. Ale w takiej sytuacji jak przedstawiona -
    wątpię.

    --
    .B:artek.