    From: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: blad kasjerki, brak biletu, mandat
    Date: Tue, 25 Nov 2003 15:22:07 +0100

    Tomasz Pyra wrote:

    > Spotkala mnie i mojego kolege taka sytuacja:

    Napisalem odwolanie. Napiszcie czy czegos brakuje, czy cos byscie jeszcze
    umiescili, albo wyrzucili. Bledy ortograficzne tez ;)

    Niestety nie pisze o tym ze kolege spotkalo to samo (myslicie ze to jest
    bardzo wazne? jeszcze mozna dopisac), kontroler spisujac kolege narobil
    bledow w jego danych i prawdopodobnie nigdy wezwanie do niego nie trafi, w
    kazdym razie kolega przyjal taktyke nieujawniania sie.

    P.S. Kodowanie chyba dobre ;)

    Odwołanie
    od nałożonej należności za przejazd
    (nr wezwania: seria X nr 123456789)

    Dnia 3 listopada 2003r. w dworcowej kasie należącej do firmy ?ZW Renoma?,
    zgłosiłem chęć nabycia biletu miesięcznego T/P na trasę SKM relacji Gdynia
    Redłowo-Gdańsk Politechnika. Mieszkam w okolicy stacji Gdynia-Redłowo,
    natomiast studiuję na Politechnice Gdańskiej.
    Kasjerka zaproponowała mi sprzedaż biletu na dłuższą trasę w tej samej cenie
    (w tym samym zakresie odległości 13-18km). Na skutek pomyłki kasjerki
    sprzedany został bilet na trasę Gdynia Główna-Gdańsk Wrzeszcz o długości
    16km (zamiast biletu na trasę Gdynia Główna-Gdańsk Politechnika o długości
    18km).
    Ponieważ sprawdziłem cenę biletu, oraz miałem zapewnienie od kasjerki
    mówiącej, że jest to bilet na dłuższą trasę uważam, że dopełniłem polecenia
    upewnienia się o poprawności biletu przy zakupie.

    Dnia 21 marca 2003 roku wracając ze szkoły zostałem, po wejściu do pociągu
    na stacji Gdańsk Politechnika, skontrolowany przez kontrolerów firmy ?ZW
    Renoma?, od których otrzymałem wezwanie do uiszczenia należności w
    wysokości 111.39Zł.

    Ponieważ pomyłka w wystawianiu biletu została popełniona przez kasjerkę, a
    ja zapłaciłem za bilet odpowiednią kwotę pieniędzy uważam, że opłata
    dodatkowa nałożona została niesłusznie i w związku z tym proszę o jej
    anulowanie.

    Nie mogło dojść z mojej strony do pomyłki podczas zakupu biletu. Jestem
    studentem Politechniki Gdańskiej, i nie pomyliłbym przystanku
    Gdańsk-Politechnika z żadnym innym, natomiast kupno przeze mnie biletu do
    stacji bliższej niż Gdańsk Politechnika było by pozbawione sensu, gdyż z
    usług SKM korzystam tylko w celu dojazdu i powrotu ze szkoły.

    Podkreślam to, że przewoźnik w wyniku zaistniałej sytuacji, nie poniósł
    żadnej straty (cena na bilecie, który kupiłem, jest taka sama jak w
    przypadku biletu Gdynia Głowna-Gdańsk Politechnika, który powinienem
    otrzymać w kasie).
    Jedyną stratę ponoszę ja, gdyż od dnia kontroli, część drogi na uczelnie (od
    stacji Gdańsk-Wrzeszcz) muszę pokonywać tramwajem, co wiąże się z
    dodatkowymi opłatami i stratą czasu.

    Tomasz Pyra

    Załączniki:
    Kserokopia biletu nr 123456
    Kserokopia legitymacji studenckiej nr 123456/XYZ