    From: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bilet u kierowcy i odliczona kwota
    Date: Tue, 15 Oct 2002 16:24:43 +0200

    Użytkownik wrote:
    > Wsiadając do autobusu zawierasz umowę z przewoźnikiem (MZK, KZK czy
    > jak tam zwał) na świadczenie usług. Ty ze swej strony zobowiązany
    > jesteś do zapłaty ceny biletu.

    i dokładnie chciałem to zrobić

    > Świadcznie usług przez przewoźnika
    > odbywa się na zasadach przez niego ustalonych w regulamnie przewozu.

    ale ten regulamin ma być zgodny z prawem, czy mogę sobie napisać, że nie
    biorę ludzi w żółtych koszulach? Nie. Czy mogę napisać, że nie biorę
    tych co nie mają drobnych skoro to płacę obowiązującą walutą w Polsce?
    Pisałem tu już, czemu wszystcy w kasie w supermarkecie drą ryja, że pani
    nie ma drobnych i nie chodzą rozmieniać a w autobusie tak. A co gdyby
    supermarket napisał, że bierze tylko odliczone kwoty? Abstrahując od
    konkurencji, czy jest to zgodne z prawem?

    > Skoro jest tam napisane, że płacąc za bilet u kierowcy masz mieć
    > odliczoną kwotę i tylko odliczoną, to Ty, przystępując do takiej
    > umowy (wsiadając do autobusu) na to się godzisz. Kierowca nie miał
    > obowiązku przyjąć od Ciebie kasy, bo za nim stał regulamin. Inną
    > sprawą jest jego dobra wola.

    dobrą wolę to on może w domu sobie zostawić, pytam na p.s.prawo po to
    aby wiedzieć jak to wygląda prawnie. Gdybym chciał piętnować poszedłbym
    na pl.pregierz

    > No to złamałeś warunki umowy ;)

    jakoś mało przekonywujące, ja byłem gotowy do wywiązania się z niej, on
    nie chciał wziąć zapłaty za usługę powołując się na wewnętrzne prawo,
    pomimo posiadania przeze mnie waluty, która jest "prawnym środkiem
    płatniczym w Polsce". Jeszcze raz się pytam, jak to ma się do prawa nie
    wewnętrznego. Do odmowy zawarcia umowy pod pretekstem nieposiadania
    przeze mnie drobnych pieniędzy.
    P.