  • 11. Data: 2005-10-02 19:38:46
    Temat: Re: biblioteka - kara pieniężna
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    Jesli uwazasz ze jedna strona powinna byc fair wobec drugiej, jak tamta
    nie jest to ci powiem, ze zyjesz w bardzo dziwnym swiecie, czy chcesz
    zeby w kazdym regulaminie byly takie restrykcje ze jak nie sposcisz wody
    to dostaniesz kare???

    --
    Pozdro Harry
    gg 833844

  • 12. Data: 2005-10-02 19:44:23
    Temat: Re: [OT] Re: biblioteka - kara pieniężna
    Od: Krzysiek <m...@g...pl>

    Daniel Jaworski napisał(a):
    > Romeq wrote:
    > [ciach]

    > Coś takiego, jak bezpłatna nauka nie istnieje.

    > Pozdrawiam!

    Hehe, to jest maly paradoks. "Nauka" jak nauka jest bezplatna. ale
    pomoce naukwe i wszelkie inne "pomoce" juz nie... ech szkoda ze to nie
    szwecja...;)

    Pozdrawiam
    K.

  • 13. Data: 2005-10-02 19:59:33
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > No właśnie. Uczelnia dyplom gościowi wydać musi. Zastanawiam się, czym
    > jest odmowa jego wydania - chwilowo nieważne z jakiego powodu. Pewnie
    > niedopełnieniem obowiązków funkcjonariusza publicznego, bo żaden inny
    > przepis karny mi do głowy nie przychodzi.

    Ostatnio słyszałem o przypadku żądania tzw. "opłaty za archiwizację" w
    przypadku, kiedy absolwent dłuższy czas zwleka z odebraniem dyplomu. W tym
    przypadku może dojść art. 228 §4 kk.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 14. Data: 2005-10-02 20:06:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Ostatnio słyszałem o przypadku żądania tzw. "opłaty za archiwizację"
    > przypadku, kiedy absolwent dłuższy czas zwleka z odebraniem dyplomu.
    W tym
    > przypadku może dojść art. 228 §4 kk.

    Pytanie, czy rektor jest funkcjonariuszem publicznym. No i wydaje mi
    się, że opłata w tym wypadku, choćby bezprawna, to 228§4 nie
    spowoduje.

  • 15. Data: 2005-10-02 20:49:31
    Od: Daniel Jaworski <d...@p...fm>

    Krzysiek wrote:

    > Daniel Jaworski napisał(a):

    [...]
    > Hehe, to jest maly paradoks. "Nauka" jak nauka jest bezplatna. ale
    > pomoce naukwe i wszelkie inne "pomoce" juz nie... ech szkoda ze to nie
    > szwecja...;)

    Nie to miałem na myśli. Nauka, a właściwie edukacja, jest towarem tak
    jak bułki i ziemniaki :-).
    Nie istnieje coś takiego jak: "darmowa edukacja/darmowa nauka". ZTCW to
    wykładowcy/nauczyciele itp. nie pracują za darmo. Do tego wszystkiego
    dochodzą koszty pomieszczeń (prądu, kredy).
    Zatem zawsze nauka jest płatna (niedarmowa). Oczywiscie inną kwestią
    jest to, kto w danej chwili za nią płaci.
    Ja (pewnie w przeciwieństwie do większości) cieszę, się że nie realizuje
    się u nas wielu pomysłów z Szwecji. Źle Szwedom nie życzę... ale to
    państwo opiekuńcze może im się odbić solidną czkawką.

    > Pozdrawiam

    Pozdrawiam. Ponieważ robi się mocno OT proponuję nie ciągnąć dalej tego
    wątku w tym miejscu. Chętnych zapraszam do dyskusji prywatnej.

    --
    Daniel

  • 16. Data: 2005-10-03 10:37:22
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > niedopełnieniem obowiązków funkcjonariusza publicznego, bo żaden inny
    > przepis karny mi do głowy nie przychodzi.

    Właśnie nie musi bo koleś nie ukończył studiów - a mianowicie jednym z
    warunków ukończenia studiów, równorzędnym do obrony pracy magisterskiej
    jest rozliczenie mat. ze szkołą.

    Czyli - koleś nie ukończył studiów, więc nie mogą mu wydać "dyplomu
    ukończenia studiów"

    Moje pytanie jest inne - czy tego typu zdefiniowanie "ukończenia
    studiów" w reg. studiów jest legalne.

  • 17. Data: 2005-10-04 21:55:02
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marcin Szawurski wrote:

    > Właśnie nie musi bo koleś nie ukończył studiów - a mianowicie jednym z
    > warunków ukończenia studiów, równorzędnym do obrony pracy magisterskiej
    > jest rozliczenie mat. ze szkołą.

    A zajrzyj do powołanych już przepisów. Warunkiem nie jest tzw. "ukończenie
    studiów", tylko złożenie egzaminu dyplomowego.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 18. Data: 2005-10-04 22:00:51
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > No i wydaje mi
    > się, że opłata w tym wypadku, choćby bezprawna, to 228§4 nie
    > spowoduje.

    Ryzykowna teza, bo analogicznie w klasycznym przypadku łapówkarstwa można by
    nazwać kopertówkę "opłatą za przychylność" (a nawet, dla pełnej analogii,
    opłatą za archiwizację wniosku (niewspółmiernie wysoką)).

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>