  • 11. Data: 2007-06-07 08:36:45
    Temat: Re: bezstronny lub zbyt madry biegly ..
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Sowiecki Agent napisał(a):

    > ale sie Ziobro zblazni jezeli na tym oparto oskarzenie :)
    > Ok zaraz sie zglosze na priv.

    podeslij mi to na sowiecki.agent

    malpa

    niesfornazyta.pl

    , mam od wczroaj w nazwa.pl problemy z serwerem smtp i nie moge wyslac
    zadnej wiadomosci :(

    pozdrawiam

    --
    "W dniu radosnym zmartwychwstania niechaj układ Cię osłania. Niech Cię
    czeka samo dobro, niech los strzeże Cię przed Ziobrą, niech Cię CBA nie

  • 12. Data: 2007-06-07 08:37:34
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

  • 13. Data: 2007-06-07 09:08:36
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Cały problem z walką z "korupcją" wśród lekarzy polega na tym, że jak
    > zwykle wzięto się za problem od d... - niewłaściwej - strony. Po
    > pierwsze od dawna w orzecznictwie utarł się jednolity pogląd, że lekarz
    > funkcjonariuszem publicznym - z samego tylko tego powodu, że jest
    > lekarzem - nie jest.

    jak zwykle mieszasz pojęcia funkcjonariusza publicznego i osoby
    pełniącej funkcję publiczną :)

    KG

  • 14. Data: 2007-06-07 10:23:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:4667C380.8040803@tnijtnijkochanietnij.gazeta.pl

    Znalazłem w Google, więc nie będę kombinował:

    http://www.zielona-gora.po.gov.pl/precedensy.php?idp
    =970&idpdz=9

    Ale przestrzegam, że istnieje kilka wyroków normujących to trochę odmiennie
    i choć generalnie lekarz osoba pełniącą funkcję publiczną (tu ukłon w
    stronę Kam, bo ma rację) nie jest, to czasem sąd go uznaje. generalnie
    uznaje go, gdy przyjmuje korzyść w zamian za pełnienie czynności
    administracyjnych (wydaje zaświadczenia, sporządza opinie, zarządza
    oddziałem).

  • 15. Data: 2007-06-07 12:05:22
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > generalnie uznaje go, gdy przyjmuje korzyść w zamian za pełnienie
    > czynności administracyjnych (wydaje zaświadczenia, sporządza opinie,
    super.

    A orientujesz sie jaki zarzut mu postawiono? (z ktorego art)

    Pomijajac oczywiscie zabojstwo.

  • 16. Data: 2007-06-07 12:21:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:f48s9k$1m2$3@inews.gazeta.pl...

    > A orientujesz sie jaki zarzut mu postawiono? (z którego art)

    Nie. Prasa pisała o korupcji.

  • 17. Data: 2007-06-07 13:04:59
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Tu jest ciekawa sprawa, ponieważ odnośnie opiniowania sądowo-lekarskiego
    w sprawach o błędy medyczne nierzadko popełniane są mniejsze lub większe
    nieprawidłowości. A sytuacja powinna wyglądać następująco:
    1.Sąd w toku procesu lub prokuratura podczas śledztwa powinna wystąpić
    do 1 z 11 Zakładów Medycyny Sądowej z wnioskiem o sporządzenie opinii.
    2. Kierownik Zakładu Medycyny Sądowej powinien skompletować zespół
    opiniujący złożony z:
    - samodzielnego pracownika nauki (prof. lub dr hab.) specjalisty
    medycyny sądowej jako przewodniczącego;
    - ewentualnie kilku specjalistów medycyny sądowej;
    - kilku speccjalistów z odpowiednich dziedzin medycyny klinicznej
    (przede wszytskim kardiochirurgii) - najlepiej, żeby jak najwięcej wśród
    nich było samodzielnymii pracownikami naukowymi (prof. lub dr hab.).
    3. Zespół wydaje opinię.

    Teraz problem cudzoziemców w zespole opiniującym - prokuratura może
    zaproponować udział takich osób, o ile to uzasadni.

    Tutaj w grę nie wchodzą np. braki w Polsce osób o odpowiednich
    kwalifikacjach (kardiochirurgów nie brak, a polska medycyna sądowa od
    zarania tej dziedziny w XIX w. cieszyła się zawsze bardzo dobrą opinią
    na świecie).

    Wszelako obie strony powinny tutaj domagać się obecności w zespole
    opiniującym biegłych kardiochirurgów spoza Polski.
    Podejrzany (Mirosław G.), z tego co czytałem, jest w mniejszym lub
    większym stopniu skonfliktowany z kardiochirgami w Polsce (może spoza
    macierzystego Krakowa - biegli stąd odpadają zaś, bo to macierzyste
    środowisko podejrzanego).

    Koejna sprawa to rzekomo odmienne "standardy" w Polsce i Niemczech -
    IMHO to bzdura.
    Zaraz wyjaśnię.
    Standardy medyczne to obecnie w konkretnych przypadkach po prostu zbiór
    metod postępowania wraz z oceną efektywności każdej z nich, oraz tym, na
    jakich podstawach ocena ta jest oparta.
    A różnice w zapleczu finansowo-wyposażeniowym sprowadzają się do tego,
    że w niektórych przypadkach lekarz w Polsce nie będzie mógł wybrać
    najskuteczniejszej metody, tylko mniej skuteczną, ale dostępną (uwaga
    "Mniej skuteczna" nie może oznaczać "nieksuteczna").
    Biegły wydając opinię musi uwzględnić owo zaplecze w danym czasie
    (medycyna się rozwija i standardy ewoluują) oraz możliwości (lub jej
    brak) przekazania pacjenta do lepiej wyposażonego ośrodka - oznacza to,
    że lekarz w szpitalu powiatowym nie popełni błędu stosując gorszą metodę
    niż w stołecznej klinice, ale najlepszą dostępną na miejscu, a stan
    pacjenta uniemożliwiał jego przeniesienie, a równocześnie w zbliżonej
    sytuacji popełni błąd, jeśli z powodu "ambicji" nie zechce przekazać
    pacjenta do innego ośrodka, kiedy takie możliwości istniały.

    Niestety w Polsce (szczególnie w specjalnościach zabiegowych) do dzisiaj
    zachowały się przeżytki tego, że ongiś każdy ośrodekj robił wszystko po
    swojemu na zasadzie wieloletnich przyzwyczajeń, nawet jeśli to było
    niezbyt wartościowe.

  • 18. Data: 2007-06-07 13:14:35
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Robert Tomasik napisał/a:
    [Ciach całość]
    Ja do tego dodałbym jeszcze to, że z tego powodu (niskie pensje lekarzy
    etc.) jest większa akceptacja dla wypadków niewłaściwego odnoszenia się
    ich do pacjentów (i ich rodzin) - np. rubasznych "żartów" czy wręcz
    chamskich odzywek - w skrajnych wypadkach walkę pacjentów o
    respektowanie ich godności uważa się wręcz za "roszczeniowość" etc.
    W USA czy Europie Zachodniej pacjenci (i ich adwokaci) nauczyli takich
    "lekarzy" grzeczności...:-)

  • 19. Data: 2007-06-07 17:58:19
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Artur Drzewiecki" napisał

    > W USA czy Europie Zachodniej pacjenci (i ich adwokaci) nauczyli takich
    > "lekarzy" grzeczności...:-)

    Ale za to tam biją Murzynów.

  • 20. Data: 2007-06-07 18:59:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Moim zdaniem nie, z uwagi na §12 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
    > z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie biegłych sądowych. Taki biegły nie
    > będzie posiadał pełnych praw obywatelskich w Polsce.

    Jak napisał Kam, biegłym może być każdy kto posiada wiadomości
    specjalne, choćby był nawet Eskimosem.

    > Nie do końca. O ile za czasów Hipokratesa możliwości medycyny
    > ograniczała głównie wiedza medyka, a strona techniczna większego
    > znaczenia nie miała. O tyle teraz bywa, że nie da się uratować pacjenta
    > z tego powodu, ze po prostu nie ma w danym miejscu i czasie
    > odpowiedniego urządzenia. A biegły powinien udzielając odpowiedzi na
    > pytanie, orientować się w realnych możliwościach.

    Jak biegły mówi że do uratowania pacjenta potrzebne jest urządzenie X to
    organ w Polsce ma ustalić czy urządzenie X było czy nie było w Polsce
    dostępne.
    I jak ustali to już wie ...

    --
    @2007 Johnson