  • 1. Data: 2004-10-13 09:01:37
    Temat: bardzo uciążliwy sąsiad!!!
    Od: "Wiktor" <w...@p...wp.pl>

    Witam
    Sprawa wygląda następująca mam uciążliwego sąsiada który ma zakład
    stolarski, piłuje drzewo od rana do wieczora tak że hałas w moim domu jest
    nie do wytrzymania,w związku z tym dwa pytania:
    - czy nie jest tak że powinien pracowac tylko o wyznaczonych godzinach np
    8-16
    - czy moge sie domagać od niego jakiegoś odszkodowania za uszczerbek na
    zdrowiu lub wybudowania na jego koszt wysokiego muru oddzielającego nasze
    posesje( takie rozwiązanie by mnie satysfakcjonowało)
    z góry dzieki za wszelkie sugestie pozdrawiam
    Wiktor

    ---

  • 2. Data: 2004-10-13 10:46:43
    Temat: Re: bardzo uciążliwy sąsiad!!!
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Wiktor" <w...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > - czy moge sie domagać od niego jakiegoś odszkodowania za uszczerbek na
    > zdrowiu lub wybudowania na jego koszt wysokiego muru oddzielającego nasze
    > posesje( takie rozwiązanie by mnie satysfakcjonowało)

    napewno obowiazuja normy halasu, mozesz w zwiazku z tym (jesli z nim nie
    mozesz sie dogadac) wezwac jakas instytucja odpowiedzialna za php czy moze
    panstwowa inspekcje pracy na pomiary halasu i oni juz z nim porozmawiaja,
    jesli oczywiscie normy zostana przekroczone

  • 3. Data: 2004-10-13 11:20:01
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <ckir8s$h1i$1@nemesis.news.tpi.pl>, Wiktor wrote:
> [...]
    > posesje( takie rozwiązanie by mnie satysfakcjonowało)
    > z góry dzieki za wszelkie sugestie pozdrawiam

    Zajrzyj tutaj:
    http://lwzhow.republika.pl/prawo.htm

    I zadzwoń do Ligi Walki z Hałasem. Pomagają, doradzają.

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 4. Data: 2004-10-13 11:40:35
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

    > Sprawa wygl?da nast?puj?ca mam uci??liwego s?siada który ma zak?ad
    > stolarski, pi?uje drzewo od rana do wieczora tak ?e ha?as w moim domu
    > jest
    > nie do wytrzymania,w zwi?zku z tym dwa pytania:
    > - czy nie jest tak ?e powinien pracowac tylko o wyznaczonych godzinach np
    > 8-16

    Nie jest tak... Absolutna cisza obowiazuje natomiast w godz: 22-6...

    > - czy moge sie domaga? od niego jakiego? odszkodowania za uszczerbek na
    > zdrowiu lub wybudowania na jego koszt wysokiego muru oddzielaj?cego nasze
    > posesje( takie rozwi?zanie by mnie satysfakcjonowa?o)

    Jako, ze pracuje on na wlasnym terenie(posesji) i nie halasuje zlosliwie
    tylko po prostu pracuje, raczej trudno bedzie wywalczyc odszkodowanie, ale
    probowac mozna...

    --
    ..::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedziec, ze sie wie, co sie wie i wiedziec, \o o/

  • 5. Data: 2004-10-13 11:57:44
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "SebOLO" <p...@b...spamu.pl> napisał w wiadomości
    > Nie jest tak... Absolutna cisza obowiazuje natomiast w godz: 22-6...

    Jakieś prawo o tym mówi?

    > Jako, ze pracuje on na wlasnym terenie(posesji) i nie halasuje zlosliwie
    > tylko po prostu pracuje, raczej trudno bedzie wywalczyc odszkodowanie,
    ale
    > probowac mozna...

    Jak odróżnić hałasowanie złośliwe od niezłośliwego?

    vertret

  • 6. Data: 2004-10-13 12:01:34
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "SebOLO" <p...@b...spamu.pl> napisał w wiadomości
    > Nie jest tak... Absolutna cisza obowiazuje natomiast w godz: 22-6...

    Absolutna cisza ? Czyli 0 dB ? ;) O, cholera, a ja chrapię ;)

    pozdr

    Monika

  • 7. Data: 2004-10-13 12:04:34
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

    > Jakieś prawo o tym mówi?

    Mowi. To się nazywa cisza nocna.

    > Jak odróżnić hałasowanie złośliwe od niezłośliwego?

    To ustali sąd... Jeśli facet po prostu pracuje to ciężko tu mówić o jego
    złośliwości...
    Gdyby był to sąsiad, który ustawia sobie głośniki w ogródku w twoją strone
    i włącza jakąś rombankę na cały dzień to myśle, że można to juz nazwać
    złośliwością :)

  • 8. Data: 2004-10-13 12:07:40
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 13 paź o godzinie 13:40, na pl.soc.prawo, SebOLO napisał(a):

    > Nie jest tak... Absolutna cisza obowiazuje natomiast w godz: 22-6...

    Czy możesz wskazać skąd masz 'podparcie" z tymi godzinami?
    Jakiś czas temu, podobny temat był poruszany - ale nikt nie potrafił
    wskazać czasookresu 'ciszy' - więc bardzo proszę - wskaż mi swoje źródło.

    TIA

    --
    Herbi
    13-10-2004 14:07:35

  • 9. Data: 2004-10-13 12:15:19
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

    > Czy możesz wskazać skąd masz 'podparcie" z tymi godzinami?
    > Jakiś czas temu, podobny temat był poruszany - ale nikt nie potrafił
    > wskazać czasookresu 'ciszy' - więc bardzo proszę - wskaż mi swoje źródło.

    Niestety mam tylko cytat z gazety wyborczej:
    "zgodnie z kodeksem wykroczeń w całym kraju cisza nocna obowiązuje od
    22.00 do 6.00 rano"

    Jak uda mi się znaleźć coś dokładniej to dam znać...

  • 10. Data: 2004-10-13 16:21:11
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <opsfs45wvzlzc8gk@szefo>, SebOLO wrote:

    > Mowi. To się nazywa cisza nocna.

    Prawo się nazywa "cisza nocna"? Zmyślasz coś.