  • 1. Data: 2004-10-13 09:29:33
    Temat: FAX - forma pisemna?
    Od: "Killer" <k...@p...onet.pl>

    Witam!

    Czy wysłanie faksu i zachowanie potwierdzenia jest równoważne z zachowaniem
    formy pisemnej takiej jak na przykład wysłanie listu poleconego?

    Pozdrawiam
    Konrad

  • 2. Data: 2004-10-13 09:44:40
    Temat: Re: FAX - forma pisemna?
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Killer wrote:
    > Czy wysłanie faksu i zachowanie potwierdzenia jest równoważne z zachowaniem
    > formy pisemnej

    forma pisemna wymaga własnoręcznego podpisu, którego faks nie zawiera

    > takiej jak na przykład wysłanie listu poleconego?

    chodzi o zachowanie formy pisemnej czy dowód doręczenia?

    KG

  • 3. Data: 2004-10-13 10:04:07
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > chodzi o zachowanie formy pisemnej czy dowód doręczenia?

    dowod doreczenia, mam podobny problem, z idea, chodzi o rozdzielenie
    konta,
    3 miesiace temu wyslalem faks (z bankowego faxu, potwierdzenie doreczenia
    doszlo wiec nei ma mowy
    o tym ze nie doszedl) pomimmo tego nie rozdzielili konta, co miesiac
    dzwonie i kaza dzwonic
    po jakims czasie, k. dostaje, pomyslalem o federacji-konsumentow, tylko
    czy dowod doreczenia
    ma znaczenie w tym przypadku?

    P.

  • 4. Data: 2004-10-13 10:17:00
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Przemek R. napisał:

> [...]
    > dzwonie i kaza dzwonic
    > po jakims czasie, k. dostaje, pomyslalem o federacji-konsumentow, tylko

    Nuie masz dowodu na to, że fax został przez odbiorcę otrzymany, tylko
    masz dowód na to, że fax przez ciebie został wysłany ... Fax mógł się
    "rozciągnąć" , przejść nieczytelny, mogło nie być tonera , mogło nie
    być ....

    Heh ...

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 5. Data: 2004-10-13 10:52:37
    Od: "Killer" <k...@p...onet.pl>

    > forma pisemna wymaga własnoręcznego podpisu, którego faks nie zawiera

    > chodzi o zachowanie formy pisemnej czy dowód doręczenia?

    A podpis na faksowanym dokumencie się nie liczy?
    Chodzi mi o zgłaszanie do urzedu jakichś spraw. Kiedy wyślę listem poleconym
    pobowiązuje ich 30 dni na odpowiedź, czy mogę list zastąpić faksem?

    Pozdrawiam
    Konrad

  • 6. Data: 2004-10-13 11:11:59
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Killer wrote:
    > A podpis na faksowanym dokumencie się nie liczy?

    nie

    > Chodzi mi o zgłaszanie do urzedu jakichś spraw. Kiedy wyślę listem poleconym
    > pobowiązuje ich 30 dni na odpowiedź, czy mogę list zastąpić faksem?

    do urzędu - na podstawie kpa tak (bo nie jest wymagany podpis), chyba że
    są jakieś szczególne przepisy w tej sprawie

    KG

  • 7. Data: 2004-10-13 12:10:02
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 13 paź o godzinie 12:17, na pl.soc.prawo, Stasio Podróżnik
    napisał(a):

> [...]
    > masz dowód na to, że fax przez ciebie został wysłany ... Fax mógł się
    > "rozciągnąć" , przejść nieczytelny, mogło nie być tonera , mogło nie

    Wtedy transmisja nie zostanie zakończona sukcesem.

    --
    Herbi
    13-10-2004 14:09:59

  • 8. Data: 2004-10-13 12:54:38
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Herbi napisał:

    > Wtedy transmisja nie zostanie zakończona sukcesem.

    Bzdura.

  • 9. Data: 2004-10-13 13:29:54
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > masz dowód na to, że fax przez ciebie został wysłany ... Fax mógł się
    > "rozciągnąć" , przejść nieczytelny, mogło nie być tonera , mogło nie

    gdy nie ma tonera fax zapisuje sie w pamieci, gdy rozciagniety moga
    odpisac
    by wyslac ponownie.

    P.

  • 10. Data: 2004-10-13 13:37:25
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    > gdy nie ma tonera fax zapisuje sie w pamieci,

    Nie każdy.

    > gdy rozciagniety moga odpisac by wyslac ponownie.

    Po 1 - Nie wszyscy mają ISDN , nie wszyscy wpisują te numerki co to na
    górze się pojawiają ... i nie wiadomo gdzie odpisać ...

    Po 2 - Sądzisz, że jeśli taka firma np dostaje kilka tysięcy faksów
    dziennie , to chce się komuś odpisywać na te dajmy na to 20 % faksów
    nieczytelnych ?

    Po 3 - Duża część ludzi (o dziwo!?!?!?) w tym kraju nie ma własnego
    faksu ... Wysyła np z UP ... I co ? Mam napisać do UP prośbę o
    przesłanie ponowne tego co przesłali 4 godziny temu ?

    Po 4 - Co do 3 - uważasz , że ktoś cały czas stoi przy faksie i
    kontroluje czy każdy faks jest czytelny ?

    Po 5 - Zobacz w jakim stanie są czasem faksy, mimo, że wysyłąją, niby
    raport OK ... To wysyłają czyste kartki ... Faks, a raczej dowód jego
    nadania jest niczym ... Ot co.