    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bank zabrał mi pieniądze z konta bez zgody i informacji
    Date: Wed, 17 May 2006 00:59:30 -0500

    Artur Ch. wrote:

    > Wszystkie powyższe rozważania i tak są o kant d..y potłuc - bo jak można
    > przekroczyć limit udzielonego debetu, albo też limit karty *kredytowej*?
    > Jako operacje - nie da się. Może się zdarzyć tylko tak że po prostu
    > "pobierze" się np. z bankomatu GRANICZNĄ kwotę - a bank później doliczy np.
    > prowizję od wypłaty - tylko tak można przekroczyć limit debetu, albo karty
    > kredytowej.

    Bez problemu można przekroczyć.
    Jedną metodę podałeś sam. Bank doliczy prowizję, które przekroczą
    dozwolony debet.

    2. Wystarczy, aby któryś sklep nie wysłał zapytania autoryzacyjnego.
    Wówczas bank nie zablokuje kwoty i cały czas będziesz miał do dyspozycji
    cały limit. Rozliczenie transakcji przyjdzie za kilka dni.

    3. Zapłać gdzieś przez internet, i niech rozliczenie będzie po innym
    kursie niż oczekiwałeś.

    4. Niektóre banki same pozwalają przekroczyć debet.

    5. Bankomatów offline już dawno nie widziałem, ale to nie oznacza, że
    ich nie ma.

    6. Transakcja na żelazku.

    7. Podanie numeru karty przez telefon, np. w przypadku rezerwacji
    hotelu. To nie dociera od razu do banku.

    8. Zakupy na amazon.com obiciążają kartę dopiero w momencie wysyłki, tak
    więc spokojnie możesz wydać więcej niż masz.

    Mnóstwo jeszcze można wymyśleć innych przykładów.