  • 1. Data: 2004-05-27 19:41:11
    Temat: bagaz w srodkach komunikacji...
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    w miejskich srodkach komunikacji obowiazuje zwykle oplata za bagaz o sumie
    wymiarow przekraczajacych 120 cm (weiss kilka tygodni temu poruszal np.
    sprawe kiji hokejowych). od niedawna nasze kochane pkp wprowadzilo w
    niektorych pociagach analogiczna oplate, jednak przy wymiarze
    przekraczajacym 130 cm.
    zwylke kontrolerzy posiadaja "tasmowki" kupione w hipermarkecie lub kiosku,
    a ustawa o miarach i wagach w przypadku nakladania kar wymaga legalizacji
    uzytegow tym celu przyrzadu... nie wspomne o ocenie wielkosci plecaka czy
    nawet lodowki "na oko" :-)))
    dzwonic w takim razie od razu na 112 i zglaszac przestepstwo/wykroczenie czy
    nie pozwolic sie wylegitymowac i zglosic to dopiero po przybyciu patrolu?

    pozdro
    ape

  • 2. Data: 2004-05-27 19:56:04
    Temat: Re: bagaz w srodkach komunikacji...
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *ape* [ a...@p...fm ] napisał(a):

    > w miejskich srodkach komunikacji obowiazuje zwykle oplata za bagaz
    > o sumie wymiarow przekraczajacych 120 cm (weiss kilka tygodni temu

    niekoniecznie... np. u nas w Koszalinie obowiazuje oplata za bagaz
    przekraczajacy wymiary 60 x 40 x 20 (tylko nie mam pojecia czy chodzi
    tu o przekroczenie wszystkich wymiarow, czy tylko jednego), natomiast
    w stolicy placi sie za bagaz reczny, ktorego suma dlugosci, szerokosci
    i glebokosci wynosi powyzej 130 cm *lub* jest to bagaz ze stelazem (np
    plecak)

    > poruszal np. sprawe kiji hokejowych). od niedawna nasze kochane
    > pkp wprowadzilo w niektorych pociagach analogiczna oplate, jednak
    > przy wymiarze przekraczajacym 130 cm.

    ta oplata byla, ale po dwoch tygodniach zniknela

> [...]
    > wymaga legalizacji uzytegow tym celu przyrzadu... nie wspomne o
    > ocenie wielkosci plecaka czy nawet lodowki "na oko" :-)))

    no tak... trzeba bylo miec atesty miarki :)

    > dzwonic w takim razie od razu na 112 i zglaszac

    nie, bo juz ten przepis nie obowiazuje, a raczej jest zmodyfikowany -
    otoz teraz placi sie zryczaltowana oplate za kazdy bagaz, ktory nie
    miesci sie w miejscu do tego przeznaczonym w przedziale (nad glowa)
    albo w wagonie bezprzedzialowym (rowniez nad glowa) lub "w nogach"
    natomiast nie jestem w stanie powiedziec czy chodzi tu o bagaz, ktory
    sie nie miesci dlatego, ze nie ma juz miejsca bo inne bagaze
    przeszkadzaja, czy dlatego, ze nie ma miejsca, bo np sufit za nisko,
    lu moze spasc... heh, to juz szczegoly

    > przestepstwo/wykroczenie czy nie pozwolic sie wylegitymowac i
    > zglosic to dopiero po przybyciu patrolu? pozdro

    jezeli masz znizke na swoj bilet, to i tak bedziesz musial sie
    wylegitymowac :)

    proponuje pl.misc.kolej jesliś zainteresowany dalszymi szczegolami

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 3. Data: 2004-05-27 19:59:52
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "ape" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    > dzwonic w takim razie od razu na 112 i zglaszac przestepstwo/wykroczenie
    czy
    > nie pozwolic sie wylegitymowac i zglosic to dopiero po przybyciu patrolu?

    I zrobić z siebie durnia bo PKP wycofało się z tego pomysłu chyba już 2
    tygodnie temu.

    HaNkA

  • 4. Data: 2004-05-27 20:03:02
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:c95h6u$ckh$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > czy
    >
    > I zrobić z siebie durnia bo PKP wycofało się z tego pomysłu chyba już 2
    > tygodnie temu.

    jesli pkp sie z tego wycofaly - to nie zrobie z siebie durnia, bo mi nikt
    nie bedzie zamierzal wlepic kary. chyba zeby "renoma" probowala skorzystac z
    nieaktualnego przepisu. a to juz zupelnie inna para kaloszy

    pozdro
    ape

  • 5. Data: 2004-05-27 20:16:25
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *ape* [ a...@p...fm ] napisał(a):

> [...]
    > mi nikt nie bedzie zamierzal wlepic kary. chyba zeby "renoma"
    > probowala skorzystac z nieaktualnego przepisu. a to juz zupelnie

    w wiekszosci przypadkow i tak konduktorzy ni przestrzegali tego
    przepisu bo oni sami uwazali go za beznadziejny... zatem kolejny
    martwy przepis...

  • 6. Data: 2004-05-27 20:16:43
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@t...cy> napisał w wiadomości

> [...]
    > w stolicy placi sie za bagaz reczny, ktorego suma dlugosci, szerokosci
    > i glebokosci wynosi powyzej 130 cm *lub* jest to bagaz ze stelazem (np

    pisalem, ze zwykle, wiec wyjatek tylko potwierdza regule :)

    > ta oplata byla, ale po dwoch tygodniach zniknela

    oki, tylko sie z tego cieszyc

    > no tak... trzeba bylo miec atesty miarki :)

    i cechy bite na przyrzadzie :-)

> [...]
    > sie nie miesci dlatego, ze nie ma juz miejsca bo inne bagaze
    > przeszkadzaja, czy dlatego, ze nie ma miejsca, bo np sufit za nisko,

    w pkp bylo tak poprzednio we wszystkich pociagach.
    moze niezbyt dokladnie sformulowalem pytanie... chodzilo mi tu raczej o
    komunikacje miejska. i nie interasuja mnie utarczki z kontrolerami. zwykle
    dziele bagaz tak, aby zaden nie przekraczal dozwolowych wymiarow. wszak
    zaden przepis mi znamy nie mowi o sumie wymiarow wszystkich bagazy (za
    wyjatkiem miejsca w pkp). problem poruszylem nie z pieniactwa.

    > jezeli masz znizke na swoj bilet, to i tak bedziesz musial sie
    > wylegitymowac :)

    od wielu lat nie lapie sie na znizki, wiec ten punkt na razie jeszcze odpada

    > proponuje pl.misc.kolej jesliś zainteresowany dalszymi szczegolami

    to juz jest dla mnie calkiem jasne :)

    pozdro
    ape

  • 7. Data: 2004-05-27 20:28:58
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *ape* [ a...@p...fm ] napisał(a):

    > pisalem, ze zwykle, wiec wyjatek tylko potwierdza regule :)

    wlasciwie nie znam dokladnych przepisow na temat bagazu w innych
    miastach, wiec tej reguly nie znam :)

    > oki, tylko sie z tego cieszyc

    cieszyc sie, ze polacy *czasem* potrafia naprawic swoja glupote

    > i cechy bite na przyrzadzie :-)

    a tego nie wiedzialem :) a masz jakas podstawe prawna ? :>

> [...]
    > dozwolowych wymiarow. wszak zaden przepis mi znamy nie mowi o
    > sumie wymiarow wszystkich bagazy (za wyjatkiem miejsca w pkp).

    ja zawsze jezdze na granicy nieplacenia za bagaz :) ale jeszcze zaden
    kanar sie nigdy nie doczepil - wlasciwie jezdze legalnie

    > od wielu lat nie lapie sie na znizki, wiec ten punkt na razie
    > jeszcze odpada

    na razie :)

    > to juz jest dla mnie calkiem jasne :)

    ciesze sie, ze pomoglem :)

  • 8. Data: 2004-05-27 21:15:55
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@t...cy> napisał w wiadomości
    <cut>

    > a tego nie wiedzialem :) a masz jakas podstawe prawna ? :>

    USTAWA z dnia 11 maja 2001 r. Prawo o miarach. (Dz. U. Nr 63, poz. 636) art.
    9 pkt. 4

    <cut>

    > ciesze sie, ze pomoglem :)

    tnx :)