    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: awizo - nie doreczone pismo
    Date: Thu, 11 Dec 2008 12:01:08 +0100

    Olgierd pisze:

    > Oczywiście, wszystko było jak należy, do sądu nawet wróciła zwrotka o
    > niepodjęciu w terminie, zaś o tym, że termin do zaskarżenia czegoś tam
    > poleciał dowiedziałem się od sądu, któren przystępował już do kolejnych
    > czynności.
    > Pamiętaj, że jest to tylko domniemanie, które można obalić.

    IMHO takie domniemanie doręczenia to najsłabsze ogniwo w całym
    procesie cywilnym, przynajmniej z dwóch powodów:

    - daje się listonoszowi, nieraz osobie stronniczej i przekupnej,
    niebędącej pod kontrolą sądu, narzędzie do fałszowania wyroków sądowych
    - nie sprawdza się, czy pismo nie podjęte w terminie zostało wysłane
    przynajmniej na adres zameldowania strony.

    --
    Liwiusz