  • Data: 2008-12-11 11:51:42
    Temat: Re: awizo - nie doreczone pismo
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Herald pisze:

    > Ja mam troszkę inny przypadek.
    > Wszcząłem postępowanie w stosunku do mojej ex.
    > We wniosku, pismach, wyjasnieniach podawałem jej adres zameldowania oraz
    > jej OBECNY ADRES ZAMIESZKANIA który jednocześnie jest korespondencyjnym.
    > Sęk w tym że jak moja ex po wyciągnięciu awiza ze skrzynki listowej udaje
    > się na pocztę to "pani z listówki" żąda dokumentu tożsamości. Ex pokazuje
    > DO a "pani z listówki" mówi że nie zgadza się adres DO z adresem
    > zameldowania w DO". I po yawodach, ex nie może odebrać listu.

    Pani z okienka się nie zna. List może odebrać adresat, choćby nie był
    zameldowany pod danym adresem. W skrajnych przypadkach polecam
    legitymować się paszportem, który adresu nie posiada, a też umożliwia
    odebranie listu.

    > Wiem że można pokazać np. paszport jako dokument potwierdzający tożsamość
    > (nie ma w nim adresu zameldowania wszak), ale nie każdy ma .. paszport.

    Odpisałem powyższe, i dopiero doczytałem :) Zatem powtórzę: prawo nie
    wymaga, aby adresat był zameldowany pod adresem, pod którym odbiera
    list. W razie kłopotów trzeba więc wołać kierownika poczty, a jeśli to
    nie pomoże, to pisać skargi wyżej.

    > A pytanko z innej beczki .... czy do potwierdzenia tożsamości mógłby
    > posłużyć paszport który "wyexpirował"? (stracił ważność)
    > Moim zdaniem dla potrzeb potwierdzenia tożsamości - można, wszak to tylko
    > potwierdzenie tożsamości (a tą nabywa się raz na całe życie) a nie
    > przekraczanie granic.

    Moim zdaniem nie, ale to tylko moje zdanie.

    --
    Liwiusz