  • 1. Data: 2006-05-19 18:44:39
    Temat: art 895 par. 1 k.p.c. - egzekucja wierzytelnosci poza apelacja
    Od: Bungoo <b...@g...pl>

    Witam serdecznie wszystkich:-))

    bardzo prosze o pomoc w interpretacji art. 895 par. 1 kpc.

    sytuacja faktyczna jest nastepujaca:
    1/ komornik prowadzi wobec mnie postepowanie egzekucyjne
    2/ posiadam wierzytelnosc od podmiotu majacego siedzibe w innej apelacji
    3/ chcialbym wierzytelnoscia od tego podmiotu zaspokoic mojego komornika

    problem jest nastepujacy:
    Czy komornik moze egzekwowac wierzytelnosc (z konta bankowego) od
    podmiotu majacego siedzibe w innej apelacji, czy tez musze
    przeprowadzic to za posrednictwem dwoch komornikow: wlasciwego dla
    siedziby podmiotu oraz wlasciwego dla mojego miejsca zamieszkania??

    bardzo prosze o wyjasnienie, ew. wskazanie odpowiednich zrodel:-)

    bungo

  • 2. Data: 2006-05-19 19:08:55
    Od: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl>

    Bungoo wrote:
> [...]
    > siedziby podmiotu oraz wlasciwego dla mojego miejsca zamieszkania??
    >
    > bardzo prosze o wyjasnienie, ew. wskazanie odpowiednich zrodel:-)

    Po pierwsze, dłużnik nie ma władzy wskazywać, w jaki sposób
    wierzyciel zaspokoi swoją wierzytelność, lecz to wierzyciel ma takie
    prawo.
    Dłużnik może co najwyżej wnioskować w tej kwestii.

  • 3. Data: 2006-05-19 20:44:12
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    czy ta wierzytelnosc jest zasadzona ????

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-05-20 10:03:40
    Od: Bungoo <b...@g...pl>

    Lookasik napisał(a):
    > czy ta wierzytelnosc jest zasadzona ????
    >
    > pozdrawiam

    Moj dlug jest egzekwowany na podstawie bankowego tytulu egzekucyjnego,
    natomiast posiadana przeze mnie wierzytelnosc jest zasadzona
    prawomocnym wyrokiem, oznaczonym klauzula wykonalnosci. Jest mozliwa
    do sciagniecia z konta bankowego mojego dluznika.

    Co ciekawe, komornik zajal ta wierzytelnosc (do wysokosci mojego
    dlugu) - wysylajac zawiadomienie o zajeciu do firmy - mojego dluznika,
    natomiast uchylil sie od egzekucji z jej konta...

    pozdrawiam:-)

    Bungo