  • 1. Data: 2006-05-19 18:13:40
    Temat: Paszport na ślubie cywilnym - pilne
    Od: Piotr Konopka <f...@o...pl>

    Witam

    Chciałbym się zapytać o następującą rzecz: czy świadek na ślubie cywilnym
    może przedstawić paszport zamiast dowodu osobistego? Nie ukrywam, że sprawa
    jest nagła, bo ślub mam jutro :))) i nie wiem, czy mam szukać innego
    świadka

    Otóż świadek nie ma dowodu osobistego od wczoraj. Ma jedynie paszport. Czy
    w świetle obowiazujących przepisów stwierdzających, że:

    * Art. 57 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego - Kierownik urzędu stanu
    cywilnego sprawdza tożsamość osób wstępujących w związek małżeński oraz
    tożsamość i pełnoletność świadków.
    * art. 1 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji
    ludności i dowodach osobistych - stwierdzający, że dowód osobisty jest
    dokumentem stwierdzającym tożsamość osoby
    * art. 1 ustawy z dnia 29 listopada 1990 r. o paszportach - paszport jest
    dokumentem poświadczającym tożsamość osoby w nim wskazanej w zakresie
    danych, jakie dokument ten zawiera

    mój świadek może pokazać dowód osobisty czy mam szukać innej osoby?

    Proszę o pomoc

    Pozdrawiam

    Piotrek Konopka

  • 2. Data: 2006-05-20 10:56:25
    Temat: Re: Paszport na ślubie cywilnym - pilne
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    Piotr Konopka <f...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > danych, jakie dokument ten zawiera
    >
    > mój świadek może pokazać dowód osobisty czy mam szukać innej osoby?

    A jakie masz wątpliwości w świetle definicji z przytoczonych przez ciebie
    przepisów?

  • 3. Data: 2006-05-20 12:15:26
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Chciałbym się zapytać o następującą rzecz: czy świadek na ślubie cywilnym

    Jak brałem ślub (cywilny), to przyszła żona miała tylko paszport, do tego nie
    polski. Wystarczyło, ze świadkami pewnie jest tak samo.

    Pozdrawiam

    Czapla