  • 61. Data: 2012-12-13 17:39:56
    Temat: Re: art. 78 ust 4
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-12-12 23:07, witek pisze:

    > w art 78.4 nie narzucili metody.
    > moze byc dowolna, mozesz zapamietac, mozesz zapisac, mozesz isc do
    > wrozki. Wazne abys taka informacje potrafil na zadanie podac.
    > Jak metoda zastosujesz zalezy tylko od ciebie.

    Myślę że to dotyczy również SM.
    " sprawy kierowane do sądu przez Inspekcję Transportu Drogowego z
    zarzutem: "nie wskazał" muszą być umarzane z uwagi na zaistnienie
    negatywnych przesłanek procesowych - braku uprawnień. Można się także
    zastanawiać, czy nie rodzi to dodatkowo kolejnego absurdu polegającego
    na tym, że inspektorzy ITD, przekraczając posiadane uprawnienia,
    wypełniają przesłanki przestępstwa, o którym mowa w art. 233 par. 1
    ustawy z 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz.U. z 1997 r. nr 88, poz.
    553 z późn. zm.)."

    http://auto.dziennik.pl/drogi/artykuly/413515,mandat
    -z-fotoradaru-ten-przepis-wiaze-rece-mundurowym-a-ki
    erowca-sie-wymiga.html

    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 62. Data: 2012-12-13 17:47:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 45 wrote:

> [...]
    > 553 z późn. zm.)."
    >
    > http://auto.dziennik.pl/drogi/artykuly/413515,mandat
    -z-fotoradaru-ten-przepis-wiaze-rece-mundurowym-a-ki

    nie wiem jak jest teraz, bo uprawnienia strazy z racji euro sie zminily
    i przy okazji ktos celowo zapomnial je zabrac.
    kiedys straz nie miala takich uprawnien (i zdaje sie dalej nie ma), z
    tym, ze powinna po prostu takie sprawy kierowac na policje, a oni
    uprawnienia juz maja.

  • 63. Data: 2012-12-13 18:50:21
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-12-13 17:47, witek pisze:
    > kiedys straz nie miala takich uprawnien (i zdaje sie dalej nie ma), z
    > tym, ze powinna po prostu takie sprawy kierowac na policje, a oni
    > uprawnienia juz maja.

    To kolejny absurd w tym chorym państwie.
    Dali SM i ITD fotoradary, a sprawy sporne kierować maja na policję.
    Policja pewnie z tego powodu skacze z radości LOL
    Policja rzyga z nadmiaru swoich brudów i ledwo wyrabia się w czasie, a
    jeszcze ma zajmować się za tych co z założenia mieli odciążyć policję. LOL
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 64. Data: 2012-12-13 20:05:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przesłanki przestępstwa, o którym mowa w art. 233 par. 1 ustawy z 6
    > czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz.U. z 1997 r. nr 88, poz. 553 z późn.

    Jesli w ogóle, to 231, ale wątpię, bo w przepisie tym mowa o działaniu na
    szkodę, a żeby nie wiem jak się tu obracać, to trudno uznać, że próbując
    ścigać sparwcę wykroczenia działa sie na jego szkodę w rozumieniu tego
    przepisu. Owa luka powoduje, że zamist ITD to załatwić, to ślą to masowo do
    Polsicji, a ta - nie mogąc w ta, nie mogąc nałożyć mandatu tutaj - śle to
    masowo do sądu i zapychamy sie pierdołami.

  • 65. Data: 2012-12-14 01:01:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 45 wrote:

    > To kolejny absurd w tym chorym państwie.
    > Dali SM i ITD fotoradary, a sprawy sporne kierować maja na policję.

    to nie jest sporne.
    SM jak najbardziej ma prawo zainaksowac kase, czy zapytac kto prowadzil

    nie ma (lub nie miala) uprawnien ukarac za brak odpowiedzi na pytanie
    kto prowadzil. Z prostej przyczyny, nie jest to zwiazane z ruchem
    drogowym a do tego wymyslili ten dziwny stwor strazacki.

  • 66. Data: 2012-12-14 08:01:19
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-14 01:01, witek pisze:

> [...]
    > kto prowadzil. Z prostej przyczyny, nie jest to zwiazane z ruchem
    > drogowym a do tego wymyslili ten dziwny stwor strazacki.

    Inaczej.
    Stawałem przed sądem w podobnej sprawie w roli oskarżonego, sprawę
    umorzono, ale:
    - Wykroczenie "pierwotne" dotyczyło samochodu nieprawidłowo
    zaparkowanego, a nie fotki z radaru
    - Sędzia, (przyznam, dość mętnie) wyjaśniła mi, że SM ma prawo ścigać z
    fotoradaru, także za niewskazanie, ale nie może wnioskować o ukaranie za
    niewskazanie, jeśli pierwotne wykroczenie nie dotyczyło *pojazdu w
    ruchu*. Mogłaby tak wnioskować policja, ale musiałaby udowodnić celowość
    zatajenia.

    W przypadku parkowania moja linia obrony była zupełnie inna, choć i tak
    jej nie sprawdziłem w walce. Auto zaparkowano we wtorek wieczorem.
    Dzielni strażnicy zrobili fotki w środę rano i zapytali mnie, komu
    użyczyłem pojazd w środę o 8:30 ("w oznaczonym czasie" - patrz 78.4).
    Odpowiedziałem, że nikomu, bo wszystkie klucze i dow. rej. leżały u mnie
    na stole i o ile wiem (i co widać na ich zdjęciu), auto w tym czasie nie
    było używane.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.