    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: art. 78 ust 4
    Date: Thu, 13 Dec 2012 20:05:30 +0100

    Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał w wiadomości
    news:kad0ct$ibq$1@news.vectranet.pl...

    > Myślę że to dotyczy również SM.
    > " sprawy kierowane do sądu przez Inspekcję Transportu Drogowego z
    > zarzutem: "nie wskazał" muszą być umarzane z uwagi na zaistnienie
    > negatywnych przesłanek procesowych - braku uprawnień. Można się także
    > zastanawiać, czy nie rodzi to dodatkowo kolejnego absurdu polegającego na
    > tym, że inspektorzy ITD, przekraczając posiadane uprawnienia, wypełniają
    > przesłanki przestępstwa, o którym mowa w art. 233 par. 1 ustawy z 6
    > czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz.U. z 1997 r. nr 88, poz. 553 z późn.
    > zm.)."

    Jesli w ogóle, to 231, ale wątpię, bo w przepisie tym mowa o działaniu na
    szkodę, a żeby nie wiem jak się tu obracać, to trudno uznać, że próbując
    ścigać sparwcę wykroczenia działa sie na jego szkodę w rozumieniu tego
    przepisu. Owa luka powoduje, że zamist ITD to załatwić, to ślą to masowo do
    Polsicji, a ta - nie mogąc w ta, nie mogąc nałożyć mandatu tutaj - śle to
    masowo do sądu i zapychamy sie pierdołami.