  • 1. Data: 2012-12-07 18:25:20
    Temat: art. 78 ust 4
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    Dostaję papiery od Straży Miejskiej z fotoradaru. Twarzy kompletnie nie
    widać. Auto mam od jakiegoś czasu do sprzedania. Kupca szukam w śród
    znajomych i zainteresowanym pozwalam samym przejechać się autem. Kto
    prowadził w danym czasie nie jestem w stanie stwierdzić.
    Jak się to ma do art. 78 ust 4 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym ,
    właściciele pojazdów są zobligowani do wskazania na żądanie komu
    powierzyli pojazd w oznaczonym czasie i jakie sa tego konsekwencje?
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 2. Data: 2012-12-07 18:42:13
    Temat: Re: art. 78 ust 4
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 45 wrote:
    > Dostaję papiery od Straży Miejskiej z fotoradaru. Twarzy kompletnie nie
    > widać.

    Nie musi. Nawet zdjecia nie musi byc. Wystarczy samo pytanie. Kto prowadzil.
    A, i ze twarzy nie widac, nie znaczy ze oni innego nie maja.

    > Auto mam od jakiegoś czasu do sprzedania. Kupca szukam w śród
    > znajomych i zainteresowanym pozwalam samym przejechać się autem. Kto
    > prowadził w danym czasie nie jestem w stanie stwierdzić.

    A prawo o ruchu drogowym wyraznie ci nakazuje to wiedziec.

    > Jak się to ma do art. 78 ust 4 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym ,
    > właściciele pojazdów są zobligowani do wskazania na żądanie komu
    > powierzyli pojazd w oznaczonym czasie i jakie sa tego konsekwencje?

    jak im odpieszesz, ze nie wiesz, to w "odwecie" dostaniesz mandat za
    niewiedze. bez punktow.

    Nie za pierwotne wykroczenie, bo skoro nie udalo sie ustalic
    kierujacego, to sie ta sprawe zamyka bez ukarania.
    Otwiera sie nowa sprawe, ukaranie wlasciciela pojazdu za niewskazanie
    kierujaceego mimo obowiazku. I to bedzie wlasnie tenze mandat.
    Oczywiscie masz prawo odmowic przyjecia.
    Wowczas mozliwych drog kontynuacji jest kilka.
    a) strazacy, z racji tego, ze kasa nie pojdzie do nich wyrzuca papiery
    do kosza.

    b) przekaza policji, a ci do sądu

    b1) sąd uzna, bo tak sie zdarzalo, ze nie ma paragrafu w kodeksie
    wykroczen odpowiadajacemu art 78.4 i wyslec calosc do kosza

    b2) uzna, ze art 97 KW spelnia te wymagania i dostaniesz wyrok do domu.
    To co chciala straz + chyba 80 zl kosztow.

    b2.1 mozesz zaplacic

    b2.2. mozesz sie odwolac i sprawa sie odbedzie, wowczas wersja c1 i c2
    beda jak b1 i b2.

    decyzje, podejmij sam.
    sa tacy co walcza jak lew do upadlego i udaje im sie wygrac. pytanie
    tylko czy to jest warte czasu i kasy.

  • 3. Data: 2012-12-07 18:45:12
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-12-07 18:25, Krzysztof 45 pisze:
> [...]
    > właściciele pojazdów są zobligowani do wskazania na żądanie komu
    > powierzyli pojazd w oznaczonym czasie i jakie sa tego konsekwencje?

    Są zobowiązani do wskazania i kropka. Jeśli nie wskażesz, to odpowiadasz
    za wykroczenie z tego art.
    Możesz wskazać np. pana Xian Ho Yun, zam. Shenzong, 23456 Yoy Chi. Ale
    sam bym nie próbował.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 4. Data: 2012-12-07 19:05:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <"[nick]"@guglowapoczta.com> napisał w wiadomości

    > Są zobowiązani do wskazania i kropka. Jeśli nie wskażesz, to odpowiadasz
    > za wykroczenie z tego art.
    > Możesz wskazać np. pana Xian Ho Yun, zam. Shenzong, 23456 Yoy Chi. Ale
    > sam bym nie próbował.

    Jak właściciel firmy ma samochód, to wprowadza karty drogowe czy
    kontrolki - by później nie mieć problemu.

  • 5. Data: 2012-12-07 20:42:33
    Od: <news>

    Użytkownik "Krzysztof 45" napisał:
    > Ale ja wywiązuję się art. 78 ust 4 i wskazałem kierujących.
    >
    > W tym dniu przyszło trzech znajomych (nazwiska i adresy
    > do wiadomości SM) chcieli sprawdzić auto. Przekazałem
    > im kluczyki i jeździli godzinę co potwierdzają. Ja nie mogłem
    > z nimi uczestniczyć ponieważ miałem grypę i leżałem w łóżku.
    > Który w tym momencie prowadził to rzecz sporna, ponieważ
    > sami nie mogą dojść do porozumienia.

    Może powiedz że nie pamiętasz? Co paragrafy na brak pamięci mówią?
    Jak by co podaj nazwisko jakiegoś obywatela chińskiej republiki ludowej, czy
    konga, niech ścigają gościa:)

  • 6. Data: 2012-12-07 23:05:38
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-12-07 18:42, witek pisze:
> [...]

    mogłem z nimi uczestniczyć ponieważ miałem grypę i leżałem w łóżku.
    Który w tym momencie prowadził to rzecz sporna, ponieważ sami nie mogą

    Teraz to chyba sprawa wymiaru sprawiedliwości stwierdzić który z nich
    kierował.

    > decyzje, podejmij sam. sa tacy co walcza jak lew do upadlego i udaje
    > im sie wygrac. pytanie tylko czy to jest warte czasu i kasy.

    No właśnie. Wróciłem ze SM. Pracują do 20:30 byłem u nich o 20:15.
    Bardzo się ucieszyli jak do nich wszedłem w piątek o tej godzinie :)

    Za co kara. Ulica wylotowa z dużego miasta, dwa pasy w jedną stronę, dwa
    pasy w drugą przedzielone pasem zieleni. Przekroczone na 50tce 29km/h.
    Typowy zarobek a nie dbanie o bezpieczeństwo.
    Taryfikator przewiduje 100-200zł i 4 p. karne. SM Proponuje 200zł bo to
    górna granica, to ja im ten powyższy teks ze znajomymi. Strażnik po
    kilkunastu minutach konwersacji ze mną stwierdza że nie uchylam się od
    art. 78 ust 4 i woła przełożonego. Przełożony... to będziemy wzywać
    moich znajomych. Ja pytam się, a jak się żaden nie przyzna? To ja
    odpowiadam z art. 78 ust 4. Tutaj w tym momencie mój uśmiech ze
    stwierdzeniem, jak mogę odpowiadać gdy wskazuje komu powierzyłem pojazd.

    W konsekwencji zaproponowałem 100zł a SM odfajkuje że jest po sprawie.
    Zgodzili się. Stwierdziłem że za 100zł szkoda mi na nich czasu i nie
    będę ciągał kumpli po SM, choć po wyjściu pomyslałem że nawet do tego by
    nie doszło. A gdyby nawet doszło i ewentualnie do sprawy sądowej, na
    99,9% upewniłem się że są na przegranej pozycji.
    Gdyby w grę wchodziły większe pieniądze, nie przyjął bym mandatu.

    Dzięki za odpowiedz :)
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 7. Data: 2012-12-07 23:52:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 45 wrote:

> [...]
    > mogłem z nimi uczestniczyć ponieważ miałem grypę i leżałem w łóżku.
    > Który w tym momencie prowadził to rzecz sporna, ponieważ sami nie mogą

    no to twoja rola tu sie konczy.

    > Ja pytam się, a jak się żaden nie przyzna? To ja
    > odpowiadam z art. 78 ust 4.

    Nie. Wowczas odmawiasz przyjecia mandatu i niech sie dalej zastanawiaja
    co z tym zrobic. Szczegolnie jak znajomi potwierdza twoja wersje.

> [...]
    > 99,9% upewniłem się że są na przegranej pozycji.
    > Gdyby w grę wchodziły większe pieniądze, nie przyjął bym mandatu.

    A SM ma juz dane tych znajomych?
    Bo teraz zarobia podwojnie., na tobie i na nich.

  • 8. Data: 2012-12-07 23:54:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    news wrote:

    > Może powiedz że nie pamiętasz? Co paragrafy na brak pamięci mówią?

    Nie przewiduja takiej mozliwosci.

    > Jak by co podaj nazwisko jakiegoś obywatela chińskiej republiki ludowej,
    > czy konga, niech ścigają gościa:)

    i myslisz, ze oni tacy durni.

  • 9. Data: 2012-12-08 02:11:38
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-12-07 23:52, witek pisze:

    > A SM ma juz dane tych znajomych?
    > Bo teraz zarobia podwojnie., na tobie i na nich.

    Jak by mieli na nich zarobić? Sprawa zakończona bo przyjąłem mandat.

    A danych nie mają .

    Dane miałem przedstawić w poniedziałek jak bym się zdecydował,
    oczywiście za zgodą kolesi bo kapusiem je jestem i żaden posrany
    paragraf do tego by mnie nie zmusił. Zrobił bym tylko po to, by ich
    pognębić za to, że robią to do czego nie są stworzeni i za to, że z
    ludzi robią baranów i polują w miejscach nie mających związku z
    bezpieczeństwem.
    Co za kraj.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 10. Data: 2012-12-08 09:51:31
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Możesz wskazać np. pana Xian Ho Yun, zam. Shenzong, 23456 Yoy Chi. Ale
    > sam bym nie próbował.

    Złe rozwiązanie, bo bardzo łatwo sprawdzić, że ten gość nie był na
    terenie Polski w tym terminie. Inna sprawa, że komu by się chciało to
    sprawdzać.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof