    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: art. 78 ust 4
    Date: Fri, 07 Dec 2012 11:42:13 -0600

    Krzysztof 45 wrote:
    > Dostaję papiery od Straży Miejskiej z fotoradaru. Twarzy kompletnie nie
    > widać.

    Nie musi. Nawet zdjecia nie musi byc. Wystarczy samo pytanie. Kto prowadzil.
    A, i ze twarzy nie widac, nie znaczy ze oni innego nie maja.

    > Auto mam od jakiegoś czasu do sprzedania. Kupca szukam w śród
    > znajomych i zainteresowanym pozwalam samym przejechać się autem. Kto
    > prowadził w danym czasie nie jestem w stanie stwierdzić.

    A prawo o ruchu drogowym wyraznie ci nakazuje to wiedziec.

    > Jak się to ma do art. 78 ust 4 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym ,
    > właściciele pojazdów są zobligowani do wskazania na żądanie komu
    > powierzyli pojazd w oznaczonym czasie i jakie sa tego konsekwencje?

    jak im odpieszesz, ze nie wiesz, to w "odwecie" dostaniesz mandat za
    niewiedze. bez punktow.

    Nie za pierwotne wykroczenie, bo skoro nie udalo sie ustalic
    kierujacego, to sie ta sprawe zamyka bez ukarania.
    Otwiera sie nowa sprawe, ukaranie wlasciciela pojazdu za niewskazanie
    kierujaceego mimo obowiazku. I to bedzie wlasnie tenze mandat.
    Oczywiscie masz prawo odmowic przyjecia.
    Wowczas mozliwych drog kontynuacji jest kilka.
    a) strazacy, z racji tego, ze kasa nie pojdzie do nich wyrzuca papiery
    do kosza.

    b) przekaza policji, a ci do sądu

    b1) sąd uzna, bo tak sie zdarzalo, ze nie ma paragrafu w kodeksie
    wykroczen odpowiadajacemu art 78.4 i wyslec calosc do kosza

    b2) uzna, ze art 97 KW spelnia te wymagania i dostaniesz wyrok do domu.
    To co chciala straz + chyba 80 zl kosztow.

    b2.1 mozesz zaplacic

    b2.2. mozesz sie odwolac i sprawa sie odbedzie, wowczas wersja c1 i c2
    beda jak b1 i b2.

    decyzje, podejmij sam.
    sa tacy co walcza jak lew do upadlego i udaje im sie wygrac. pytanie
    tylko czy to jest warte czasu i kasy.