  • 1. Data: 2004-05-12 10:48:09
    Temat: allegro-dziwny kupujący
    Od: "IWONA" <m...@o...pl>

    Wiatm ,
    sytuację wielokrotnie opisywałam na alt.pl.allegro i jak dotąd bardzo mi
    pomogli. Sprawa, w której mam teraz watpliwości wymaga jednak wiedzy, którą
    mam nadzieję ktoś się ze mną podzieli:-). Sytuacja jest taka, człowiek kupił
    coś ode mnie, potem odmówił zapłaty, zaczął trochę straszyć, wysyłał
    agresywne maile itp. W międzyczasie wystąpiłam o zwrot prowizji do allegro i
    oczywiście allegro przyznało mi rację, prowizję odzyskałam. Jednak problem
    zaczął się niedawno, gdy kupujący wpłacił na moje konto pieniądze za towar,
    nie płacąc za koszty wysyłki i domaga się przysłania towaru, Ja oczywiście
    mu nie wyślę, bo transakcja zakończyła się zwrotem prowizji i punktem karnym
    dla niego, a teraz byłaby to sprzedaz poza allegro, czyli niezgodna z
    regulaminem. Wysłąłam mu juz dwa maile z prośbą o dane konta, na które mam
    mu odesłać pieniądze i nic, zadnej odpowiedzi. dostałam tylko list od niego,
    ze jak mu nie wyślę towaru to oskarzy mnie o kradziez pieniędzy, które
    przelał sam, bez mojego proszenia na moje konto. Kwota jest śmiesznie niska,
    bo 9 zł, ale nie chcę mieć problemów. Chcę mu oddac pieniądze i mieć spokój.
    I moje pytanie, czy rzeczywiście moze oskarzyć mnie o kradzież, czy moje
    prośby do niego o podanie danych konta byłyby jakąś okolicznością łagodzącą
    dla mnie i co mam zrobić, jezeli nie da mi danych swojego konta?Chcę mu
    wysłać maila jeszcze raz, wskazując nie przekraczalny termin odpowiedzi np.
    tydzień a potem np.przekaze te pieniądze jakiejś instytucji charytatywnej.
    Czy mogę tak zrobić, czy on np. za rok moze ządać zwrotu pieniędzy? Jak
    napisałam kwota niewielka, ale kosztowała mnie bardzo wiele nerwów, bo
    człowiek jest chyba lekko niezrównowazony, wyzywał mnie od" mamy psa" a to i
    tak było delikatne...
    Będę bardzo wdzięczna za ewentualne rady
    Pozdrawiam serdecznie
    Iwona

  • 2. Data: 2004-05-12 11:08:47
    Temat: Re: allegro-dziwny kupujący
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam]cn.net.pl>

    Uzytkownik IWONA napisal:

> [...]
    > wyzywał mnie od" mamy psa" a to i tak było delikatne...
    > Będę bardzo wdzięczna za ewentualne rady

    Dostalas napewno maila z danymi adresowymi tej osoby. Idz na pocztei wplac
    mu przekaz pocztowy na adres. No i juz po sprawie

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    art. 54 Konstytucji RP "Kazdemu zapewnia sie wolnosc wyrazania

  • 3. Data: 2004-05-12 11:10:26
    Od: "Krzysiek" <c...@w...interia.pl>

    Użytkownik "IWONA" napisała w wiadomości news:c7svhf$bn3$1@news.onet.pl...

    > Będę bardzo wdzięczna za ewentualne rady
    > Pozdrawiam serdecznie
    > Iwona

    Ja bym to dla swietego spokoju wyslal....

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 4. Data: 2004-05-12 11:19:29
    Od: "IWONA" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam]cn.net.pl> napisał w
    wiadomości news:c7t0mh$17cl$1@link.cn.net.pl...
    > mu przekaz pocztowy na adres. No i juz po sprawie
    >
    > --
    >
    > Jaroslaw Druzbinski
    Mam oczywiście jego dane adresowe ,ale wysyłając pieniądze przekazem
    pocztowym kosztowałoby mnie to dodatkowo ponad 5 zł a nie wiem, czy mogłabym
    koszt przekazu odliczyć od kwoty, którą wpłacam.Czy mogłabym od tych 9 zł
    odliczyć koszt przekazu i jak powinnam to umotywować?W sumie nie mam ochoty
    dopłacać do jego złośliwości. Natomiast danych konta nie mam, bo człowiek
    wpłacał właśnie na poczcie.
    Pozdrawiam
    Iwona

  • 5. Data: 2004-05-12 12:39:57
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > przelał sam, bez mojego proszenia na moje konto. Kwota jest ?miesznie niska,
    > bo 9 zł, ale nie chcę mieć problemów. Chcę mu oddac pieni?dze i mieć spokój.

    Dla tych 9 zl nie oplaca sie teraz nawet pisac listow ... daj temu
    spokoj i poczekaj na jakas bardziej zdecydowana reakcje, tzn. na
    zgloszenie przestepstwa ;)

  • 6. Data: 2004-05-12 14:38:21
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik IWONA napisał:
    [..]
    > dla mnie i co mam zrobić, jezeli nie da mi danych swojego konta?Chcę mu

    Wyślij mu list polecony z prośbą o podanie konta do zwrotu pieniędzy.
    Pątrąć sobie koszty przesyłki i .. to wszystko.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 7. Data: 2004-05-12 14:40:04
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik IWONA napisał:
> [...]
    > dopłacać do jego złośliwości. Natomiast danych konta nie mam, bo człowiek

    Możesz sobie odliczyć, a także koszty fatygie - więc.. ja bym sprawę olał.
    Nikt się nie zajmie dobrowolnie przelanymi 9 złotymi.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 8. Data: 2004-05-12 14:43:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "IWONA" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Najrozsądniejsze rozwiązanie, to poinformowanie go mailem, że 9 zł masz.
    Albo ma dosłać ileś tam na przesyłkę, albo może się u Ciebie zgłosić we
    wcześniej uzgodnionym terminie w celu odebrania 9 złotych osobiście.
    Zamiennie może zażądać przesłania, ale wówczas potracisz mu te 5 zł.

    Skoro cała korespondencja jest mailem, więc wydaje mi się, że i do tego
    wystarczy ta forma.

  • 9. Data: 2004-05-12 17:45:29
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

> [...]
    mogłabym
    > koszt przekazu odliczyć od kwoty, którą wpłacam.

    Oczywiscie. I tak zrób.

    --
    SQLwysyn
    of you." - Larry Flynt