  • 1. Data: 2004-05-12 10:21:55
    Temat: Alimenty na rodzica?
    Od: "Wacek" <m...@i...pl>

    Witam,

    Moj ojciec jest po rozwodzie z moja matka. Jednak nie ma
    gdzie sie podziac i wciaz z nia mieszka. Prawie przez cale
    zycie nie pracowal i byl na utrzymaniu matki.
    Ja mieszkam osobno (mam wlasne mieszkanie) i nie utrzymuje
    z ojcem kontaktow.
    Z tego co mi wiadomo ojciec stara sie o rente, ktora ma byc
    wyplacana przez opieke spoleczna (ze wzgledu na grupe inwalidzka).
    Opieka spoleczna juz chce ze mna rozmawiac, chce obejrzec moje
    zarobki itp. Czy jest taka mozliwosc, ze opieka spoleczna poprzez
    sad nakarze placic cos na ojca?
    Podobno istnieja przepisy mowiace o tym, ze jezeli rodzic nie ma mozliwosci
    utrzymania sie, to moga zajac czesc wynagrodzenia dziecka (nawet bez jego
    zgody)?
    Czy tak jest faktycznie?

    Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi
    Wacek

  • 2. Data: 2004-05-12 10:30:11
    Temat: Re: Alimenty na rodzica?
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik "Wacek" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mozliwosci
    > utrzymania sie, to moga zajac czesc wynagrodzenia dziecka (nawet bez jego

    Dzieci obowiązane są do alimentowania rodziców, gdzy znajdą się oni w
    niedostatku. Nawet wówczas, gdy tatusia w życiu nie widziały na oczy, bo
    zaraz po ich urodzeniu pioszedł "w Polskę".

    --
    Falkenstein

  • 3. Data: 2004-05-12 12:36:55
    Od: c...@o...pl

> [...]
    > niedostatku. Nawet wówczas, gdy tatusia w życiu nie widziały na oczy, bo
    > zaraz po ich urodzeniu pioszedł "w Polskę".

    ... chyba, żeby wcześniej tatuś był pozbawiony władzy rodzicielskiej ...
    Wzajemne obowiązki wtedy ustają.

  • 4. Data: 2004-05-12 12:44:20
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 12/05/2004 14:36, c...@o...pl wrote :

    > ... chyba, żeby wcześniej tatuś był pozbawiony władzy rodzicielskiej ...
    > Wzajemne obowiązki wtedy ustają.

    Nie ma takiego przepisu w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 5. Data: 2004-05-12 12:49:29
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ... chyba, żeby wcześniej tatuś był pozbawiony władzy rodzicielskiej ...
    > Wzajemne obowiązki wtedy ustają.

    hmmm... Czy aby na pewno?
    A nie mylisz tego przypadkiem z zaprzeczeniem ojcostwa?
    --
    Falkenstein

  • 6. Data: 2004-05-12 12:51:16
    Od: Gamon' <r...@g...pl>

    Czesc!

    c...@o...pl wrote:
    > ... chyba, żeby wcześniej tatuś był pozbawiony władzy rodzicielskiej ...
    > Wzajemne obowiązki wtedy ustają.
    A tataus alkoholik, ktory dlatego nie ma pracy i byl na recie, bo sie zapil?

    Pozdrawiam,
    robal.

  • 7. Data: 2004-05-12 19:06:29
    Od: c...@o...pl

    > Nie ma takiego przepisu w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym.

    Masz rację, nie ma. Praktyka sądowa jest jednak taka, że w przypadku wystąpienia
    ojca pozbawionego władzy rodzicielskiej o alimenty od dziecka, rzadko kiedy sąd
    przychyla się do pozwu ojca. Wystarczy byle pretekst, aby sąd stwierdził, że
    taki rodzic sam może sobie zabezpieczyć przyszłość. Tak więc prawo to jedno, ale
    w tym przypadku praktyka jest jednak sprawiedliwsza, bo nikt bez przyczyny nie
    pozbawia rodziców władzy rodzicielskiej. "jak kuba bogu tak bóg kubie "?