    From: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alkoholik a prawo
    Date: Sat, 13 May 2006 12:12:51 +0200

    > Człowiek ma prawo regularnie tłuc żonę?

    nie ma, ponosi w zwiazku z tym kary okrslone w kk , wiedzialem ze to
    napsizesz choc majac lekka nadzieje nie wstailem nawiasu, choc mialem
    wielka ochote :)
    Czowiek uznany jest za winnego po uprawomocnineiu si ewyroku i wtedy
    mozna mu odbierac niektore prawa, a nie profilaktycznie bo cos moze si
    estac ..

    > Jezlei ją zaszlachtuje popelni morderstwo i
    >
    > Jego życie w tym wypadku to mnie mało obchodzi. Bardziej mnie obchodzi
    > możliwość zapobiegnięcia zaszlachtowaniu żony, ba, nawet ciężkiemu
    > pobiciu.

    juz teraz sa osrodki w ktorych moze sie ukryc ofiara, i do prawomocnego
    wyroku powinna w takimmiejscu przebywac.

    > Pan Stasiu powinien byc co najmniej przez jakis czas monitorowany, skoro
    > ma takie predyspozycje.

    predyspozycje przepraszam do czego? Siedzial za rozboj, po wypuszczeniu
    zgwalcicl i zabil.

    > Wnioski tylko wyciągam.

    nieprawdziwe

    > Zreszta
    >
    > Ale bierzesz pod uwagę psychologiczne aspekty działania ofiary? Zdajesz
    > sobie sprawę z tego, że w sytuacji stresowej nie wszyscy myślą i
    > działają racjonalnie?

    dlatego trzeba edukowac a nie naduzywac bo oskarzyc kogos jest bardzo latwo

    > Oczywiście, kazda ofiara gwałtu ma pod ręka laptopa i w razie czego
    > natychmiast szuka zaleceń prokuratora. A jak przypadkiem nie ma pojecia
    > o laptopach, to sama sobie winna i sprawcę należy wypuścić.

    nie, nalezy edukowac ludzi, jak to sie zrobi sprawa drugorzedna.
    I myslec.

    > Chodzic jak mucha za gownem az te
    >
    > Przyzna się? a potem radośnie odwoła zeznania. I jeszcze powie, ze
    > przystawiłeś mu nóz do gardła, żeby się przyznał.

    jak wlaczy dyktafon w trakcie przyznawania sie to nie dziwne gdy sad mu
    uwierzy, ale gdy caly czas bedzie rejestrowane to czy wtedy tak samo
    bedzie? Jezslei sie wykluczy w ten sposob montaz lub manipulacje.

    > Ale komu by się chciało w to bawić
    > , co nie?

    dla chacego nic trudnego, ja kiedy brat mnie uderzyl (slabo) poszedlem i
    zrobiono dokladna obdukcje, jakies tam pierdolki znaleziono ale ladnie
    to opisano. gdybym nie poszedl oczywiscie by nic nie znalezli.
    Zreszta naduzycia nalezy zglaszac w odpowiednich meijscach.

    > Nie każdego, tylko takiego, co do którego istnieje prawdopodobiweństwo
    > powtórki z rozrywki dla ofiary. Nie rzekomej, tylko rzeczywistej.

    umieszczenie ofiary w domu matki i dziecka, nie wiem jak to sie nazywa,
    a po prawomocnym wyroku, jezlei jej mieskzanie to won, jezeli jego lub
    wspolne, ma okreslony czas na zanelzienie dla zony mieskzania wartosci
    polowy pierwszego, jezlei nie znajdzie, sprzedaz tego mieszkania i
    rozdielenie po polwoie pieniedzy.

    P.