  • Data: 2009-09-24 19:16:17
    Temat: Re: alimenty na dziecko i matke dziecka.Pomocy!!!
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    SDD pisze:

    > W takiej sytuacji najlepiej by bylo, gdyby zabrano Ci dziecko, bo sama chyba
    > nei nadajesz sie do jego wychowywania, skoro jedynym sposobem na zycie jest
    > dojenie facetow.

    Tutaj sprawa jest niejednoznaczna. Faktem jest, że w XX wieku utarło
    się, że i mąż, i kobieta mają pracować zawodowo, a kobieta jeszcze w
    domu. Tyle że bierze się to - między innymi - z pogarszania się sytuacji
    materialnej rodzin. Często jest tak, że żona zarabia tyle, ile mąż płaci
    podatków, a gdyby podatki były niższe, to stać ich by było na pozostanie
    kobiety w domu, co byłoby z zyskiem i dla finansów, i dla ich dzieci,i
    dla ogółu społeczeństwa. Niestety XX wiek to wiek socjalizmu.

    Co do zasady nie widzę nic złego w tym, że kobieta "żyje" z męża,
    wychowując mu dziecko i dbając o dom.

    W tym wątku mamy o tyle przykrą sytuację, że małżeństwo od początku
    było skazane na niepowodzenie, mam wrażenie bowiem, że para ta w dobę po
    poznaniu poszła do łóżka, z czego powstało dziecko i następne problemy...

    Trudno też mówić, że mąż jest w jakiś sposób wykorzystywany, skoro
    nie płaci nawet 400zł na dziecko. Trudno też zwalać winę na kobietę, że
    dopuściła do ciąży, przyjęło się uważać, że w związku to mężczyzna jest
    tym odpowiedzialnym, mądrzejszym, decydującym, nie widzę zatem powodów,
    aby odmawiać mu odpowiedzialności finansowej, w sytuacji, gdy kobieta
    ponosi odpowiedzialność i będzie ponosić odpowiedzialność przez kolejne
    kilkanaście lat, samotnie wychowując dziecko, czyli działając również na
    korzyść tegoż męża...

    --
    Liwiusz