  • Data: 2003-04-16 18:33:29
    Temat: Re: alimenty i studia
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Domcia" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:b7jqqk$76o$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > a ja sie chcialam jeszcze zapytac w jaki sposob mozna ustanowic
    > prawomocnika, ktory bedzie w sadzie prezentowal i mowil za dana osobe?
    Pełnomocnika.
    Jeżeli chodzi o adwokata, to on już będzie wiedział, co mu trzeba podpisać.
    Tylko że wynajęcie adwokata kosztuje.
    Można też zwrócić się do sądu o adwokata z urzędu. Na jego przydzielenie
    jednak trudno liczyć.
    Ale art. 187 § 1 Kpc zezwala również, żeby pełnomocnikiem w sprawach
    cywilnych mogli być np. rodzice czy rodzeństwo.
    Czyli w tym przypadku matka, ew. siostra czy brat, jeśli przyjaciółka
    takowych posiada.

    Na górze piszesz: PEŁNOMOCNICTWO PROCESOWE, a pod spodem "Upoważniam (np.)
    moją matkę (imię nazwisko) do reprezentowania mnie przed sądem w sprawie (i
    tu piszesz, o którą sprawę chodzi, bo z wątku wynika, że będą 2, osobne).
    Do tego data i wyraźny podpis.
    Pozdrawiam,
    MArta