    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: absurdalne pomysły
    Date: Sat, 19 Sep 2009 17:53:33 +0200

    Marcin D pisze:

> [...]
    > wypłat
    > najlepszych
    >

    > Jakim cudem? Przez najblizszych 20 lat na emeryturę beda przechodzili ludzie
    > w wieku od 45 do 65. Nawet ci najmłodsi mają juz przepracowanych
    > wystarczająco wiele lat by uzyskać uprawnienia emerytalne i to, ze
    > przestaliby płacić składke tych uprawnień nie cofnie. Tak więc przez całych
    > 20 lat kwoty wydatkowane na emerytury nie zmaleją albo zmaleją niewiele i
    > dopiero później - po 30, 40 latach - zacznie się to zmieniac. Pytanie
    > pozostaje więc aktualne: skąd brac pieniadze skoro wpływy z prywatyzacji to

    To nie do mnie pytanie, tylko do tych, którzy ten system propagują.
    Skąd zatem chcecie brać pieniądze? Tylko proszę nie mówić, że z obecnych
    składek. Już teraz brakuje pieniędzy, a w przyszłości pracujących będzie
    jeszcze mniej.

    > Kolejny mit. Zgoda, trochę więcej możnaby dostać. Ale to jest wolny rynek i
    > taka cena jaki popyt. Niech będzie, że dostaniesz nawet 50% więcej (choć to
    > nierealne). To nadal będzie mniej niz 10% potrzeb.

    Mit. Na przykład - Zakłady w Krzywym Rogu na Ukrainie miał kupić zięć
    Kuczmy - Wikto Pinczuk za 800 milionów dolarów. Nie dopuścił do tego
    Juszczenko, doprowadził do licytacji (w telewizji!), osiągając cenę 4,8
    mld dolarów. 8 razy więcej.

    > Dwa razy nie. Obecny system nie ma przyszłości, ale odchodzić od niego
    > trzeba stopniowo i w sposób bardzo dla wszystkich bolesny zaś cudowne i miłe
    > dla wszystkich rozwiązania w stylu tego które zaproponowałeś sa niemożliwe.
    > A wiara w nie to właśnie ignorancja.
    > I drugie nie - nie jest złodziejm ten kto każe nam płacić skłądke z której
    > wypłacane są emerytury starych ludzi, naszych dziadków czy rodziców. To nie
    > złodziejstwo tylko przyzwoitość. Oczywiście, inny temat to emerytury dla
    > zdrowych 40, 50-letnich byków ale to już chyba inny temat.

    Jeśli od systemu odchodzono by stopniowo, sam bym temu przyklaskiwał.
    Problemem jest to, że od systemu obecnie w ogóle nie odchodzi się, a
    nawet dzisiejszym absolwentom wydaje się, że za 40 lat to oni będą jego
    beneficjentami...

    --
    Liwiusz