  • 11. Data: 2006-02-09 20:01:33
    Temat: Re: aborcja
    Od: <d...@w...pl>

    Art. 6. 1. Wydania paszportu w kraju odmawia się na wniosek:

    1) sądu prowadzącego przeciw osobie ubiegającej się o paszport postępowanie
    w sprawie karnej lub cywilnej,

    2) Prokuratora Generalnego w sprawie osoby ubiegającej się o paszport, co do
    której podjęto czynności związane z przejęciem ścigania o przestępstwo
    popełnione za granicą,

    3) organu prowadzącego przeciw osobie ubiegającej się o paszport
    postępowanie przygotowawcze lub wykonawcze w sprawie karnej o przestępstwo
    ścigane z oskarżenia publicznego albo w sprawie karnej skarbowej.

    2. Wydania paszportu w kraju można odmówić:

    1) jeżeli osoba ubiegająca się o paszport nie wykonała obowiązku ustawowego,
    a zachodzi uzasadniona obawa, że wyjazd za granicę osoby zobowiązanej
    uniemożliwi wykonanie tego obowiązku i niewykonanie obowiązku znajduje
    potwierdzenie w orzeczeniu sądu lub decyzji uprawnionego organu,

    2) w razie prawomocnego skazania osoby ubiegającej się o paszport za
    przestępstwo popełnione za granicą, o ile czyn podlega w kraju
    odpowiedzialności karnej,

    3) na czas nie dłuższy niż 12 miesięcy, gdy uzyskano, w trybie przewidzianym
    w umowach międzynarodowych, potwierdzoną informację, że osoba w czasie
    pobytu za granicą dopuściła się przestępstwa lub wykroczenia z chęci zysku.

    3. Przepisy ust. 1 i 2 mają zastosowanie także w przypadkach, gdy
    przekroczenie granicy następuje na podstawie innych dokumentów niż paszport.

  • 12. Data: 2006-02-09 20:11:38
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Art. 13. § 1. Odpowiada za usiłowanie, kto w zamiarze popełnienia czynu
    > zabronionego swoim zachowaniem bezpośrednio zmierza do jego dokonania,
    które
    > jednak nie następuje.

    swoim _zachowaniem_bezpośrednio_zmierza_

    A to juz wiecej niz zamiar.

    > Art. 14. § 1. Sąd wymierza karę za usiłowanie w granicach zagrożenia
    > przewidzianego dla danego przestępstwa.

    Usilowanie i zamiar to dwie rozne rzeczy!!!

    > Art. 6. § 2. Czyn zabroniony uważa się za popełniony w miejscu, w którym
    > sprawca działał lub zaniechał działania, do którego był obowiązany, albo
    > gdzie skutek stanowiący znamię czynu zabronionego nastąpił lub według
    > zamiaru sprawcy miał nastąpić.

    No to przeczytaj to jeszcze raz, ale ze zrozumieniem...

    I cytuj poprawnie.

    sz.

  • 13. Data: 2006-02-09 20:15:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sobate" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    Nie ma w zasadzie technicznej możliwości dokonania tego, bowiem nikt
    nikogo nie pyta w jaki celu wyjeżdża.

  • 14. Data: 2006-02-09 20:20:24
    Od: sobate <s...@s...pl>

    d...@w...pl wrote:

    > + przepisy
    > Art. 109. Ustaw? karn? polsk? stosuje si? do obywatela polskiego, który
    > pope?ni? przest?pstwo za granic?.

    Ale za granicą to nie jest przestępstwo. Prawo polskie nie może rozciągać
    się za granicę. Są nieliczne sytuacje gdy tak jest np zdrada tajemnicy
    państwowej.

    Do granicy jadę jako turysta z dziewczyną. Poza granicą robię co chcę i
    zgodnie z przepisami niemieckimi jadę do kliniki i zlecam aborcję.

  • 15. Data: 2006-02-09 20:31:06
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości: ...

    >Użytkownik "sobate" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    >Nie ma w zasadzie technicznej możliwości dokonania tego, bowiem nikt
    >nikogo nie pyta w jaki celu wyjeżdża.

    Za "komuny" w ostatniej chwili odebrano sąsiadce paszport, miała jechać do rodziny do
    Szwecji. "Życzliwy" podkablował, że jest w 4 mies. ciąży i będzie chciała urodzić
    dziecko
    za granicą (naprawdę chciała). Dzięki temu dorosły już Krzysztof O. jest teraz
    Polakiem...

    To jest przykład problemu czy jurysdykcja rozciąga się na terytorium, czy na ludzi.
    Czy mieszkaniec Texasu w wieku 20 lat moze w Polsce kupić alkohol (u nich
    od 21 lat, dobre to, że karani są kupujący) ?
    A 17-letni Niemiec piwo?

    Swojego czasu w Czechach istniał (istnieje?) ciekawy przepis dotyczący aborcji
    właśnie. Była szerzej dozwolona niż w Polsce, ale... do kobiet z innych państw
    stosowano prawo kraju pochodzenia, czyli dla Polek, Irlandek zakaz - lekarz
    był karany. Szczegółów nie pamiętam, ciekawe jak to było prawnie umocowane
    czy w ustawie, czy tylko w wewn. przepisach dla służby zdrowia.

    Arek

  • 16. Data: 2006-02-09 20:53:04
    Od: <d...@w...pl>

    Brawo
    udało się zrozumieć :D

  • 17. Data: 2006-02-09 20:57:39
    Od: sobate <s...@s...pl>

    To nie jest takie oczywiste. Np zakładam konto bankowe za granicą. Wracam
    do kraju i okazuje się że jestem przestępcą, bo kilka lat temu był taki
    przepis że obywatele polscy nie mogą posiadać kont zagranicznych. Więc
    jakie są zasady kiedy prawo polskie rozciąga się za granicę ?

  • 18. Data: 2006-02-09 21:01:07
    Od: sobate <s...@s...pl>

    Wydaje się że reżimowy rząd (a taki jest częściowo obecny rząd polski)
    może wydać dowolny przepis terroryzujący obywateli (głównie własnego
    kraju). Jedynie może to nie być zgodne z prawami człowieka ale tego nie da
    się wyegzekwować (jak to widać na przykładzie Chin).

  • 19. Data: 2006-02-09 21:19:23
    Od: <d...@w...pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:dsg7g8$h1$1@213.17.239.226...
    > Użytkownik <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > które
    >

    > A to juz wiecej niz zamiar.
    może i nie ale jeśli się całość przeczyta
    to ..

    kto w zamiarze popełnienia czynu -

    swoim _zachowaniem_bezpośrednio_zmierza_

    > Usilowanie i zamiar to dwie rozne rzeczy!!!

    braowo ale niema usiłowania bez zamiaru o czym wcześniej wspominałem

    > No to przeczytaj to jeszcze raz, ale ze
    zrozumieniem...

    > I cytuj poprawnie.

    a co za mało poprawnie zacytowane żeby zrozumieć ??

    > sz.

    Cały wcześniejszy post był w celu usprawiedliwienia się wobec tak
    precyzyjnych "PRAWNIKÓW" jak Pan, że przez zamiar miałem na myśli
    usiłowanie, za którą to nie precyzyjność bardzo przepraszam. Ale wynikło to
    z użycia mowy potocznej w której słowo usiłowanie oznacza <dążność,
    starania, zabiegi, wysiłki> a słowo zamiar (między innymi ) dążenie do
    czegoś, zamierzenie osiągnięcia czegoś>

  • 20. Data: 2006-02-09 21:32:27
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > może i nie ale jeśli się całość przeczyta
    > to ..
    >
    > kto w zamiarze popełnienia czynu -
    >
    > swoim _zachowaniem_bezpośrednio_zmierza_

    Znajdz w zdaniu orzeczenie i wyciagnij wnioski.

    > braowo ale niema usiłowania bez zamiaru o czym wcześniej wspominałem

    Ale jest zamiar bez usilowania.

    > a co za mało poprawnie zacytowane żeby zrozumieć ??

    Zrozumiec - nie. CO innego - tak.

> [...]
    > z użycia mowy potocznej w której słowo usiłowanie oznacza <dążność,
    > starania, zabiegi, wysiłki> a słowo zamiar (między innymi ) dążenie do

    Nie interesuje mnie kto i co mial na mysli. Zamiar nie musi byc poparty
    dzialaniami jego zrealizowania.

    EOT

    sz.