  • Data: 2005-07-14 18:10:59
    Temat: Re: abonament tv
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dwa. Abonament jest za posiadanie odbironika, rtv , tak samo jak OC jest
    > za posiadanie samochodu.

    To chyba nie do końca jest takie proste. Nie znam precyzyjnie obecnego stanu
    prawnego, abonament płacę, ale w dawnych czasach (koniec lat 80) miałem
    przygody z abonamentem. Odmówiłem zapłacenia za jeden miesiąc ze względu na
    ciągłe remonty iglicy i przerwy w nadawaniu programów. Z sążnistego pisma jakie
    mi po wielu perypetiach przysłano wynikało oczywiście że abonament nie jest
    opłatą za możliwość odbioru programu (wtedy jeszcze to była tylko TVP) ale za
    sam fakt posiadania "urządzenia umożliwiającego odbiór sygnału". Tylko że takim
    urządzeniem może być również telefon czy domofon (ma słuchawkę, diodę,
    wystarczy podłączyć antenę, uziemienie i stację radiową złapiemy - proszę
    spytać pierwszego lepszego elektronika). Odczepili się wtedy i nie ściągali
    zaległości za tamten miesiąc i nie mam poczucia żebym kogokolwiek okradł. Ale
    to były inne czasy, ponadto dodatkowo kobieta na poczcie nie chciała przyjmować
    opłat, bo odmawiałem wypełnienia rubryki z miejscem pracy (tak, tak! proszę się
    nie śmiać, była wtedy taka rubryczka w książeczce opłat!).

    Porównanie z OC nie wydaje mi sie trafne. Abonament to raczej
    odpowiednik "podatku drogowego" kiedyś płaconego osobno, teraz wliczanego w
    cenę paliwa. OC nie jest "za posiadanie samochodu", ma konkretną, dosyć
    precyzyjnie określoną funkcję.

    Pozdrawiam

    Czapla