  • Data: 2023-12-13 13:29:36
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje [Jak już jest w SEJMIE Chanuka to kiedy będzie Ramadan?]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 12 Dec 2023 23:14:17 +0100, A. Filip wrote:

> [...]
    > Mają prawo Żydów do "powrotu" określone po wyznaniu a nie po rodzicach
    > patrz sprawa z ichniego Sądu Najwyższego potwierdzająca odmowę prawa do
    > powrotu ocalałego z Holocaustu co zmienił wiarę i został zakonnikiem
    > karmelitanem [A]. [Został obywatelem w _zwykłym_ trybie]
    > Wiec po Izraelskie standardy w tej kwestii IMHO na kolana raczej nie
    > powalą i ja się na nich wzorować nie mam najmniejszego zamiaru.
    >
    > W Polsce w praktyce katolicy dominują liczebnie ale przynajmniej wypada
    > w miarę udawać szczególnie w sprawach religii z mniejszą ilością

    A podobno uczniow na lekcjach religii coraz mniej.
    U znajomego w technikum dwóch chodzi z calej klasy ...

    > Zresztą sama choinka jest symbolem "religijnawym".
    > Sama w sobie w praktyce religijna jest tylko troszkę.

    A świecznik i świece?

    > [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Daniel_Rufeisen

    Czyli tak nie całkiem z tym obywatelstwem w/g wyznania - jak widac
    można bez, tylko trzeba dobrze wniosek wypełnić :-)

    Ale to dawno temu było, znam ciekawszą historię, młodszą,
    a teraz jest podobno jeszcze inaczej, nazjezdzało sie Żydów z Rosji
    :-)

    J.