    From: "Tomaszek" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot weksli po skończonej umowie
    Date: Thu, 26 Apr 2012 15:44:26 +0200

    ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
    news:jnbet4$9f8$1@inews.gazeta.pl...

    > A wiesz co się stanie, jak je wypełni niezgodnie z deklaracją?

    Mniej więcej to samo, co stałoby się, gdyby narysował tam gwiazdę Dawida
    albo pokolorował na różowo.

    > Nie. Może je wypełnić każdy, komu weksel wejdzie w łapy.

    I co to da temu "każdemu", skoro weksel jest płatny na rzecz RL, więc
    tylko RL mógłby dostać pieniądze?
    Teoretycznie, ponieważ w praktyce nie będzie podstaw do tego, by takie
    pieniądze dostał, albowiem nie mam już żadnych zobowiązań wobec RL.

    > Deklaracja do weksla in blanco to tylko polepszenie samopoczucia wystawcy.

    Ale masz jakieś wsparcie?

    > Jak ktoś będzie chciał tych weksli użyć w sposób niezgodny z deklaracją,
    > to ich użyje. A Tobie będzie bardzo trudno się od tego wykręcić.

    Obawiam się, że mylisz weksle zupełnie gołe, gdzie nie ma ani daty
    wystawienia, ani danych remitenta, z wekslami wystawionymi na rzecz
    konkretnego remitenta.

    > Z umowy jesteście kwita. Ale jest jeszcze weksel, który z umową nie ma nic
    > wspólnego.
    > Tzn. ja wiem, że ją zabezpieczał, ale to nie ma absolutnie nic do rzeczy.

    Jak to nie ma, skoro właśnie zabezpieczał ew. roszczenia RL wobec mnie.
    Nie ma roszczeń, więc siłą rzeczy weksel nie ma czego zabezpieczać.

    > Zobowiązanie z weksla jest abstrakcyjne, czyli niezależne od powodu, dla
    > którego weksel został wystawiony.

    Coś Ci tam dzwoni, ale nie wiesz, w którym kościele.
    Poczytaj trochę tutaj:
    http://www.remitent.pl/bezpieczny-weksel-in-blanco
    i tutaj:
    http://www.weksel.pl/10-zasad.html