  • Data: 2012-04-26 19:10:44
    Temat: Re: Zwrot weksli po skończonej umowie
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-26 16:15, Tomaszek pisze:
    > Ale co sam fakt posiadania weksla [wystawionego do określonego
    > zobowiązania, o czym świadczą konkretne zapisy na wekslu] ma do żądania
    > realizacji tegoż weksla?

    To znaczy jakie konkretne? Masz numer na wekslu i ten sam w umowie?

    Bo jak nie to "proszę sądu ta umowa dotyczyła innego weksla, który już
    zwróciliśmy".

    > Oczywiście mogą sobie wypełnić i żądać zapłaty, a ja mogę podnieść
    > zarzut, że skoro nie ma roszczenia, to nie ma podstaw do wypełnienia
    > weksla. Opłaca się komuś bawić w taką przepychankę?

    Możesz se... a sędzia pęknie ze śmiechu na taki "zarzut" i zapyta czy
    masz kolejne zarzuty, a potem przybije nakaz zapłaty.

    > Gdyby realizacja takiego weksla była taka prosta, jak Ci się wydaje,

    Jest jeszcze prostsza niż Ci się wydaje w najgorszych koszmarach.

    > to żaden wierzyciel nigdy weksli by nie zwracał,

    A to wierzyciele je zwracają? Bo ja słyszałem same opowieści jak to
    odsprzedali innym i.... :)

    > Zapytam podobnie jak kolegę wyżej - ale masz jakieś wsparcie?

    Prawo wekslowe.
    Zrozum, że weksel jest jak banknot. Wyemitowałeś go i teraz pozostaje Ci
    go tylko spłacić.
    Przykro mi.

    Arek

    --