  • 51. Data: 2012-01-30 19:21:01
    Temat: Re: Zwrot butelek ... sklep
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4f26d1ae$0$1256$6...@n...neostrada
    .pl...
    a.pl...

    > Ale przepisy nie mówią nic o twoich pieniądzach.

    To znaczy przepis jest jednoznaczny, przejrzysty i uczciwy dla obydwu stron?

    > Nie możesz zarzucać martwości przepisom które nie istnieją (tj. tym które
    > każą sprzedawcy kupić od Ciebie butelki)

    Czyli nakazują mi je kupić i jak puszki np. wrzucać do kontenerów. Najlepiej
    w środku nocy, kiedy niektórzy je z kontenerów wyjmują i pięknie na nich
    tańczą celem zmniejszenia ich objętości.

  • 52. Data: 2012-01-30 19:22:53
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Użytkownik "spp" <s...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > O, to jet dokładnie to o co chodzi - nie 'zapłaciłem' a 'założyłem'. :)
    > Ponieważ w Polsce nie ma obowiązku kaucjonowania opakowań (z pewnymi
    > wyjątkami) to jest naturalnym, że tek od którego żądasz zwrotu
    > 'założonych' pieniędzy chce mieć pewność, iż to rzeczywiście są Twoje
    > pieniądze. Do tego służy właśnie paragon.
    >
    > PS. Cały opis tych problemów dowodzi, że przepisy nie są martwe i działają
    > dokładnie tak jak chciał ustawodawca. :)

    Czyli lobby sklepikarzy, którzy z klientami mającymi jakiekolwiek roszczenia
    nie chcą mieć nic wspólnego.

  • 53. Data: 2012-01-30 19:40:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.01.2012 23:17, KrisPolska pisze:

    > ale w kwocie wymiany 0,40?
    > sek w tym ze te butle u nich kupilem

    A masz na to dowód? Czyli np. paragon?

  • 54. Data: 2012-01-30 19:43:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.01.2012 19:33, Leszek Kowalski pisze:

    > Najlepiej miec "zaprzyjazniony" sklep gdzie nie robia problemów ze zwrotek
    > kaucji za dowolna ilosc butelek.
    > Mam na osiedlu dwa takie sklepy i nigdy problemu nie ma - ale fakt czesto
    > tam kupuje i mnie po prostu znaja.

    Wiesz, zaprzyjaźniony pracownik poczty wyda ci polecony na poczcie bez
    okazywania dowodu osobistego.

    Ale formalnie nie musi... ba, wręcz nie powinien, bo może jesteś swoim
    bratem bliźniakiem ;)

  • 55. Data: 2012-01-30 19:49:57
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości
> [...]
    dowodu osobistego.

    > Ale formalnie nie musi... ba, wręcz nie powinien, bo może jesteś swoim bratem

    Kiedyś oficjalnie można było wydać polecony, jeżeli delikwent
    był znany osobiście pracownikowi (zamiast danych z dowodu wpisywało się
    "znany osobiście"). :-)
    Ale chyba już to skasowali.

    Piotr

  • 56. Data: 2012-01-30 21:02:04
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.01.2012 20:21), Jurek W wrote:
> [...]
    .pl...
    a.pl...

    > To znaczy przepis jest jednoznaczny, przejrzysty i uczciwy dla obydwu

    Ale co to ma do rzeczy? Zarzucałeś że przepis jest martwy, że
    ustawodawca nie może sobie poradzić z tematem od 70 lat itd...

    A jak widać może. A że nie po twojej myśli, no cóż ... zawsze jest nie
    po czyjejś myśli.

    > Czyli nakazują mi je kupić i jak puszki np. wrzucać do kontenerów.

    Nie. Ani nie nakazują Ci ich kupić, ani nie każą wrzucać do kontenerów.

    Zauważ, że zazwyczaj pozbycie się śmieci to jest kłopot i koszt. Tutaj,
    zgodnie z przepisami ustawy, możesz się tego kłopotu bezpłatnie pozbyć w
    dowolnym sklepie "prowadzącym takie butelki". A dodatkowo, jeżeli masz
    dowód zakupu w tym sklepie - za zwrotem zapłaconej kaucji.

    p. m.

  • 57. Data: 2012-01-30 22:05:10
    Od: julek13 <j...@o...pl>

    W dniu 2012-01-30 19:45, PiotRek pisze:

    > Ale co to znaczy "nietypowe"? Sama butelka jest nietypowa,
    > czy tylko naklejka jest nietypowa?

    A wiesz że niektóre browary uzywają butelki różniące się wysokością o 2
    mm od np. tyskiego czy żywca.
    Niby nic a spróbuj sprzedać takie do hurtowni gdzie magazynierzy mają
    miarkę w oku.

    A o porządkach świątecznych słyszałeś?

    --
    julek13

  • 58. Data: 2012-01-30 22:25:29
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    Użytkownik "julek13" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A wiesz że niektóre browary uzywają butelki różniące się wysokością o 2 mm
    > od np. tyskiego czy żywca.
    > Niby nic a spróbuj sprzedać takie do hurtowni gdzie magazynierzy mają miarkę w oku.

    On rety. Nie pisałem o butelkach _podobnych_, lecz o identycznych.
    Jeżeli na butelce jest napis "ŻGB" to znaczy, że jest to butelka
    z browarów grupy Żywiec. Grupa Carlsberg-Okocim też sygnuje swoje butelki.

    Inna sprawa, że mniejsze browary (np. Ciechan i Lwówek)
    namiętnie korzystają z butelek Żywca i Okocimia, ale kaucja
    u nich wynosi 50 groszy a nie standardowe 35 groszy.
    No i różnica wysokości między butelkami Żywca i Okocimia
    to ok. 1,5 mm, a jakoś liniom technologicznym to nie przeszkadza.

    > A o porządkach świątecznych słyszałeś?

    Więcej słyszałem o porządkach wiosennych.
    Google zresztą też:
    "porządki świąteczne" - około 24,100 wyników
    "porządki wiosenne" - około 42,200 wyników
    :-)

    Piotr

  • 59. Data: 2012-01-30 22:26:40
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

> [...]
    > od np. tyskiego czy żywca.
    > Niby nic a spróbuj sprzedać takie do hurtowni gdzie magazynierzy mają miarkę w oku.

    O rety. Nie pisałem o butelkach _podobnych_, lecz o identycznych.

  • 60. Data: 2012-01-31 21:48:24
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Leszek Kowalski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > Sam pamiętam, że butelki po wódce można było oddać i dostać kaucję.
    > Była to kwota 5 groszy, a było to jakoś zaraz po denominacji, więc dobre
    > 15 lat temu :-)

    ta pozniej sie pozmienialo
    wprowadzili puszki
    i nagle sie wszytsko stalo nieoplacalne

    przestrzen magazynowania/metr za dzierzawe

    moze dotacje do butelek wprowadzic?
    bo jakos na zlom chetnych jest sporo
    ostatnio jadac autem musialem omijac pusty wlaz ktory znalazl nocnego
    amatora