    From: Swieża <S...@...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwolnienia grupowe a ciąża
    Date: Sat, 22 Oct 2011 13:38:32 +0000 (UTC)

    Użytkownik Olgierd n...@n...problem ...

    > Nie.
    > Wył?cznie art. 177 kp, a tam -- w par. 4 -- jest tylko o upadło?ci lub
    > likwidacji pracodawcy.

    Dzięki za odpowiedź.
    A czy może zaproponować pracownikowi zmianę w umowie pracy niemożliw? do
    spełnienia, np. przeniesienie miejsca pracy o 200km od miejsca zamieszkania
    pracownika i zasugerować, że jeżeli pracownik się nie zgadza to mogę
    dogadać się w kwestii wypowiedzenia umowy?

    > Tak, ale tylko w sposób zgodny z art. 42 par. 4 kp.

    Co to znaczy "odpowiada kwalifikacjom"?
    Pracownik musi mieć kwalifikacje do wykonywania danej pracy czy też
    pracodawca musi zaproponować inną pracę ale odpowiednią do kwalifikacji
    pracownika?

    Innymi słowy mówiąc - ten przepis jest po oto żeby nagle osobie bez prawa
    jazdy nie kazano jeździć samochodem, czy po to, aby menedzerowi nie kazano
    grabić ogrodu?