  • 1. Data: 2005-12-21 09:11:21
    Temat: Zostałam pomówiona, a moje dane dane personalne zostały podane do publicznej wiadomości!
    Od: "Grażyna (GŁ)" <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    kilka dni temu wystawiłam swoją aukcję na Allegro. Następnego dnia
    dowiedziałam się od użytkowników grup dyskusyjnych, jakoby ja, miałam
    spamować na grupy dyskusyjne, w celu rozreklamowania swojej aukcji.
    Oczywiście to nie jest prawdą.
    Odpowiedziałam na wszystkie stawiane mi zarzuty w listach prywatnych i
    publicznie na jednej z grup. Moja aukcja została oczywiście skasowana.
    Załozyłam drugą, z dopiskiem dla spammera, że jeśli jeszcze raz powtórzy
    się jego godne potępienia zachowanie, podejmę w stosunku do jego osoby
    odopwiednie kroki prawne. Najwyraźniej chyba dotarło do niego, że może
    mieć poważne kłopoty (i słusznie!), bo rano nie dostałam od nikogo już
    żadnych pretensji.

    Ale do rzeczy. Wczoraj pięć minut po północy, jeden z Allegrowiczów
    zakupił u mnie wystawiany przedmiot, po czym, dosłownie dziesięć minut
    później, na grupie dyskusyjnej pl.rec.kino-domowe pojawiły się moje dane
    personalne (imię, nazwisko, dokładny adres zamieszkania, numer telefonu
    oraz adres mail) i wskazanie, iż to ja spamuję grupy dyskusyjne, co jest
    oczywiście nieprawdą! Proszę, sami zobaczcie -
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.kino-domowe/bro
    wse_thread/thread/e84b3e9fd33d6adb/2fafe25ce5c3b71a?
    lnk=st&q=http%3A%2F%2Fwww.allegro.pl%2Fshow_item.php
    %3Fitem%3D78297185&rnum=1&hl=pl#2fafe25ce5c3b71a

    Swoje stanowisko w tej sprawie wyraziłam na ww. grupie.
    Chciałabym teraz wyciągnąć konsekwencje wobec tego, który owe dane
    zamieścił. Co radzicie? Mieliście kiedyś do czynienia z podobną sprawa?

    Od kogo mogę zarządać usunięcia moich danych ze wszystkich serwerów grup
    dyskusyjnych w trybie natychmiastowym. Przecież to ewidentne złamanie
    prawa! Pisałam do Google i Onetu - cisza. Co robić.

    Przepraszam, że tak chaotycznie piszę, ale jestem bardzo zdenerwowana
    zaistniałą sytuacją.

    Bardzo proszę o pomoc.
    Dziękuję.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-12-21 10:37:23
    Od: Fizzzi <f...@...i.eszcozrob.op.pl>

    On Wed, 21 Dec 2005 10:11:21 +0100, Grażyna (GŁ) <g...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > prawa! Pisałam do Google i Onetu - cisza. Co robić.
    >
    > Przepraszam, że tak chaotycznie piszę, ale jestem bardzo zdenerwowana

    w mojej opini mozesz wytoczyc mu proces cywilny o naruszenie ustawy o
    ochronie danych osobowych
    Dowiedz sie z jakich IP to zrobil. W internecie trudno jest byc
    anonimowym.I zrob to szybko.

  • 3. Data: 2005-12-21 10:44:02
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Fizzzi napisał(a):

> [...]

    Nie da się.

    Nawet nie wiesz ile "maszynek" archiwizuje usenet ...
    praktycznie to nie da się nic zrobić w tej kwestii ... :(

    > Dowiedz sie z jakich IP to zrobil. W internecie trudno jest byc
    > anonimowym.I zrob to szybko.

    Zwróć się opisując w miarę rozsądnie temat do allegro ... i leć
    w stronę właśnie ustawy giodowskiej ...

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC : RCI2950+LINCOLN+AT 71 Magnum

  • 4. Data: 2005-12-21 11:39:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Fizzzi [f...@...i.eszcozrob.op.pl] napisał:

    > w mojej opini mozesz wytoczyc mu proces cywilny o naruszenie ustawy
    > ochronie danych osobowych

    Nie może, bo ustawa tyczy administrowania bazami danych i nie chroni
    pojedynczego adresu osoby (inaczej pozamykali by wszystkich nadawców
    pocztówek i listów, bo bez ujawnienia adresu tego zrobić nie sposób).

  • 5. Data: 2005-12-21 11:41:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Grażyna (GŁ) [g...@p...onet.pl] napisał:

    Zostaje Ci tylko i wyłącznie droga cywilna o naruszenie dóbr
    osobistych. Czyli wzywasz autora kłamliwej informacji do sprostowania,
    a po odmowie pozew.

  • 6. Data: 2005-12-21 14:06:24
    Od: "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Grażyna (GŁ)"" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Tak z ciekawości to za co ci zawiesili konto na allegro ???

    --
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~
    yankes(at)poczta.onet.pl

  • 7. Data: 2005-12-21 14:41:50
    Od: "Grażyna (GŁ)" <g...@p...onet.pl>

    YaNkEs_69 napisał(a):
    > Użytkownik ""Grażyna (GŁ)"" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tak z ciekawości to za co ci zawiesili konto na allegro ???

    Witam,
    no, a po przeczytaniu tego wątku, jak pan myśli?

    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2005-12-21 15:19:48
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Wed, 21 Dec 2005 15:06:24 +0100, YaNkEs_69 napisał/napisała:
    > Tak z ciekawości to za co ci zawiesili konto na allegro ???

    Problem masz ze slowem pisanym ?
    Zawiesili jej, bo nie sprawdzili co i jak.
    Ktos ja "wrobil" wysylajac spam na newsy z innego IP niz jej.
    Itd.itp.

    --
    * Szukam zony: http://fotki.pomorski.net/albums/Papik/Normalne/imag
    e00001.jpg *

  • 9. Data: 2005-12-21 15:53:30
    Od: f...@p...onet.pl

    > kilka dni temu wystawiłam swoją aukcję na Allegro.
    patrząc na podany link do grupy dyskusyjnej o kinie, widzę że aukcja dotyczyła
    nielegalnych kopii filmu wysokiej jakości. Nawet jeżeli były to tylko "trailery"
    - to chyba nie bezpańskie, więc nielegalne jest czerpanie korzyści z ich
    sprzedawania.

    Czy to aby nie moralność Kalego? Podejrzewam że taki był też powód reakcji allegro.

  • 10. Data: 2005-12-22 20:14:19
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości
    ..

    > Problem masz ze slowem pisanym ?
    > Zawiesili jej, bo nie sprawdzili co i jak.
    > Ktos ja "wrobil" wysylajac spam na newsy z innego IP niz jej.
    > Itd.itp.

    No nie wiem. Porownalam naglowki spamu wyslanego w watku, do ktorego byl
    podany link i naglowki postu Grazyny na tej grupie i choc IP jest zmienny
    (neoplus), to zgadzaja sie wersje oprogramowania i ustawienia czytnika.
    Mysle, ze w Allegro jednak robia rzut oka na naglowki, bo zdejmowanie aukcji
    jest w sumie nie w ich interesie (nie dostaja prowizji) i nie sadze, zeby to
    robili bez zadnych podstaw.

    I.

    --

    www.immona.ownlog.com