  • 11. Data: 2013-01-17 16:48:53
    Temat: Re: Znalazłem testament
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    witek wrote:
    > Skladasz w sadzie powtorny wniosek o stwierdzenie nabycia spadku i
    > przedkladasz testament. Poprzednia decyzja sądu zostanie uniewazniona i
    > wszystko odbedzie sie jeszcze raz.

    A jeśli spadkobierca z poprzedniego postanowienia o nabyciu spadku już
    zdążył rozporządzić składnikami majątku np. przez sprzedaż nieruchomości
    to czy nowo powołanemu spadkobiercy przysługuje roszczenie o zachowek
    czy o bezpodstawne wzbogacenie wobec poprzedniego spadkobiercy?
    btw, Roszczenie z tytułu zachowku przedawnia się z upływem lat 5 od dnia
    otwarcia spadku (śmierci spadkodawcy) (Art. 1007.KC).

    >Za ukrywanie testamentu mozesz pojsc siedziec.
    Ktory art. kk? :)

  • 12. Data: 2013-01-17 23:41:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Jan 2013, poszukiwacz wrote:

    > Ktory art. kk? :)

    276

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2013-01-18 00:06:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    poszukiwacz wrote:

> [...]
    > to czy nowo powołanemu spadkobiercy przysługuje roszczenie o zachowek
    > czy o bezpodstawne wzbogacenie wobec poprzedniego spadkobiercy?

    o wszystko czego dorobil sie niewlasciwy spadkobierca z majtku, ktory mu
    sie nie nalezał.
    W KC znajdziesz zapisy o wydaniu majątku.

    > btw, Roszczenie z tytułu zachowku przedawnia się z upływem lat 5 od dnia
    > otwarcia spadku (śmierci spadkodawcy) (Art. 1007.KC).

    a tu akurat nie wiem jak to bedzie jak na przyklad rozporzadzeniem
    nowego testmantu, ten kto na tym stradzil mógłby chciec zachowek.

    Musiałbym pogrzebac w przykładach jak to jest.

    Całkiem ciekawa dziura w prawie z tego wychodzi.

    rodzielic majątek wg jednego testamentu lub z ustawy , potem po 5 latach
    "niechcący" odnalezc testament, w którym wszytko przypada mi i mam
    wypłatę zachowku innym spadkobiercom z głowy.

    Oni mi muszą na mocy nowego testamentu wszystko oddac, ale ja im
    zachowku juz nie musiałbym płacić bo termin minął.

    powinni to zmienić na 5 lat od orzeczenia o nabyciu spadku.

    > Ktory art. kk? :)

    gotfryd podal.

  • 14. Data: 2013-01-18 13:43:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > o wszystko czego dorobil sie niewlasciwy spadkobierca z majtku,
    > ktory mu sie nie nalezał. W KC znajdziesz zapisy o wydaniu majątku.

    I to wszystko nielimitowane czasowo? Znajdę pod obrazem testament
    prapradziadka (*) i wtedy też? Nie ma jakiegoś przedawnienia,
    zasiedzenia?

    MJ
    (*) Przy założeniu, że wtedy były te same przepisy.

  • 15. Data: 2013-01-18 14:03:39
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

> [...]
    > zasiedzenia?
    >
    > MJ
    > (*) Przy założeniu, że wtedy były te same przepisy.

    No właśnie chciałem napisać, że to ci się nie należy
    ukazem carskim z 1863 roku :)

    mjk

  • 16. Data: 2013-01-20 13:07:15
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Ograniczenie "od otwarcia spadku" dotyczy zapisów windykacyjnych
    > i darowizn (par.2).
    Aha, już rozumiem.

    Jeszcze jedno pytanie i sytuacja. Jeśli spadkodawca za życia
    darował żonie swojego syna nieruchomość z zaznaczeniem że
    darowuje ją tylko do jej osobistego majątku. To czy mąż ma prawo
    do zachowku od żony (doliczenie darowizny do spadku)?
    Mam na myśli stosowanie Art. 994. par. 1. KC.

  • 17. Data: 2013-01-21 21:55:27
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 18 Sty, 00:06, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > zachowku juz nie musiałbym płacić bo termin minął.
    >
    > powinni to zmienić na 5 lat od orzeczenia o nabyciu spadku.

    Brawo.
    Zrob uzytek ze swojego odkryca i napisz zaraz dwa testamenty.

  • 18. Data: 2013-01-22 15:38:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jan 2013, Marek wrote:

    > Brawo.
    > Zrob uzytek ze swojego odkryca i napisz zaraz dwa testamenty.

    Hm... a jaki użytek miałby zrobić, bo nie nadążam, jak rozumiem
    miała to być ironia?
    Ale dwa osobne przepisy podawałem w dwu różnych gałęziach wątku,
    w tej pewnie "witek" pisząc jeszcze nie widział uwagi o biegu
    terminu dla testamentu :)

    pzdr, Gotfryd