    From: immortal <i...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmuszenie sąsiada do wycinki drzew
    Date: Fri, 4 Dec 2009 02:17:13 -0800 (PST)

    Wiem, że nie ma ;prawa zabraniającego posiadania drzew na swojej
    działce ale czy nie nie ma przepisów regulujących miejsce zasadzenia
    tych drzew? Gdzieś się spotkałem, że drzewa takie nie mogą rosnąć ileś
    tam metrów od granicy działki.
    Oczywiście problem z wystającymi na moją działkę gałęziami jest do
    rozwiązania tak jak pisaliście, że najpierw wyznaczenie terminu a w
    razie niewykonania tego samodzielne obcięcie tych gałęzi ale nie dość
    że sąsiad jest do mnie "wrogo nastawiony" (przeszłość rodzinna i
    historia związana z pozwoleniem na budowę domu) to dodatkowo gałęzie
    wychodzące na mój plac są dość wysoko i ich wycięcie wiązało by się
    dla mnie z kosztami zatrudnienia specjalisty z jakimś podnośnikiem lub
    czymś podobnym a tego chcę uniknąć. Dlatego pytałem się, czy istnieje
    jakiś przepis, który zmusiłby sąsiada do ścięcia drzewa i pozbycia się
    tego problemu raz na zawsze ale widać takowy nie istnieje.
    Drogi dyplomatyczne na pewno nie wchodzą w grę, widać będę się musiał
    z nim dalej męczyć.