    From: Krzysztof kw1618 z Warszawy <"adres na mojej www">
    Subject: Re: Zmiany w Ochronie Danych Osobowych
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Sender: Krzysztof kw1618 z Warszawy <>
    Date: Thu, 15 Jan 2015 07:25:46 +0100

    Dnia Wed, 14 Jan 2015 22:24:48 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Cześć,
    >
    > mam kilka wątpliwości, z którymi się borykam, jakie jest Wasze zdanie?
    > temat dotyczy szkoły i przedszkola.
    >
    > Zagadnienie nr 1: Rozumiemy, że przedszkole lub szkoła mogą nie powołać
    > ABI i wtedy Dyrektor przedszkola lub szkoły samodzielnie wykonuje
    > zadania ABI i nie musi tego nigdzie rejestrować, jednak musi wtedy
    > zarejestrować zbiory nie podlegające zwolnieniu. Czy dobrze rozumiemy?
    > Zwłaszcza w małych placówkach powstaje problem znalezienia osoby
    > spełniającej wymogi na bycie ABI.

    tak, prawidłowa interpretacja, ja też tak rozumiem

    > Zagadnienie nr 2: Jeżeli już Dyrekcja powoła ABI, to w jaki sposób mamy
    > go zgłosić do GIODO?

    na pewno pisemnie, chyba nie ma jeszcze e-formularza do tego, więc
    wystarczy po prostu napisac pismo zawierające dane wymagane przez ustawę.

    > Zagadnienie nr 3: Czy zadania ABI można powierzyć na zasadach
    > outsourcingu czyli umowy-zlecenia

    nie widzę przeszkód, aczkolwiek z technicznego punktu widzenia lepiej by
    było, gdyby to była osoba, która codziennie jest na terenie zakładu, gdzyż
    na bieżąco jest w stanie wychwytywać nieprawidłowości i wdrażać działania
    korygujące bezzwłocznie

    > Zagadnienie nr 4: Ustawa mówi o składaniu przez ABI sprawozdań do ADO
    > (36a.2.1.a). Jak często mają być składane te sprawozdania? Muszą być
    > pisemne, czy mogą być ustne?

    na pewno pisemne, bo niby jak sobie wyobrażasz ustne ? przez infolinię ?
    chyba gdzieś czytałem, że raz w roku.

> [...]
    > uczniów/wychowanków, więc polegają zwolnieniu?
    >
    > Zagadnienie nr 7: Placówki mają zbiory zawierające informacje o stanie
    > zdrowia rodzica/opiekuna prawnego. np. o niepełnosprawności. Jest to
    > wymagane przez system rekrutacji do przedszkola, gdzie np. dziecko
    > rodzica niepełnosprawnego ma więcej punktów w rekrutacji. Czy to są dane
    > szczególnie chronione? Czy należy te zbiory zgłaszać do GIODO? Czy
    > konieczne jest oddzielne pozyskiwanie zgody rodzica/opiekuna na
    > przetwarzanie tych informacji, czy też wystarczy fakt, że to dobrowolnie

    trudne pytania, ja bym je uznał za wrazliwe, zawsze lepiej załozyć wyższy
    stopień bezpieczeństwa niż niższy
    dobrowolność nie ma znaczenia, ważne aby dane nie wyciekły do osób
    nieuprawnionych

    trzeba czekać na jakieś wytyczne szczegółowe, bo wg stanu na dziś sam się
    nad tym zastanawiam.

    Zagadnienie 2: na pewno pisemnie, chyba nie ma jeszcze e-formularza do
    tego, więc wystarczy po prostu napisac pismo zawierające dane wymagane
    przez ustawę.

    Zagadnienie 3: myślę, ze nie ma przeciwwskazań

    --
    Krzysztof kw1618 [Warszawa - Ursynów]
    http://grupy.3mam.net/