  • Data: 2015-01-19 08:23:32
    Temat: Re: Zmiany w Ochronie Danych Osobowych
    Od: szerszen <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > wątpliwość, czy w wypadku przedszkola słowo "wiara" jest odpowiednim.
    > Nie na darmo się tu i ówdzie pisze o tym, że chrzczenie małych dzieci
    > jest takim trochę "uszczęśliwianiem" na siłe, a opieranie na tym
    > statystyki Kościoła Katolickiego jest poważnym naduzyciem. Również
    > nie zgodzę się na przyrównanie wiedzy o diecie do wiedzy o stanie
    > zdrowia. To sa zupełnie różne rzeczy. Rodzice z różnych powodóm mogą
    > nie chcieć, by dziecko spożywało dany rodzaj pokarmu i co do zasady
    > niekoniecznie musi to mieć bezpośredni związek ze stanem zdrowia.

    Ale tu nie ma znaczenia, czy posyłanie na religie ma coś wspólnego z
    wiarą, czy jest to robione "dla świętego spokoju", jest to informacja
    która określa preferencje religijne rodziców i pośrednio dziecka. Dla
    jednych będzie to informacja o wierze, dla innych o miękkim
    kręgosłupie. Pisząc o diecie też nie miałem na myśli wegetarianizmu,
    dieta np. bezglutenowa, jak najbardziej określa stan zdrowia, a i jedna
    i druga będą wpisane w tą samą rubrykę. To samo jest z adresami
    mailowymi, mój daną osobową nie jest, ale Twój już jak najbardziej
    jako dana osobowa może być potraktowany.

    > A ja sie z tym zdecydowanie nie zgadzam, bo w dalszej konsekwencji
    > prowadzi to do absurdów.

    Ależ możesz się nie zgadzać i trochę się z Tobą zgadzam :), całe to
    zamieszanie z danymi osobowymi ociera się momentami o absurd.
    Ustawa na samym początku określa, że dnymi osobowymi są dane, które
    pozwalają określić osobę bez nadmiernego wysiłku, czasu i kosztów.
    Wedle tej definicji pesel nie jest daną osobową, bo po peselu tylko
    garstka ludzi jest w stanie zidentyfikować osobnika, a tymczasem pesel
    jest przez tą samą ustawę określany jako "samodzielna" czyli pojedyńcza
    dana osobowa.
    Generalnie jedna wielka paranoja, z jednej strony wkładamy mnóstwo
    energii i kasy w ochronę danych osobowych, bo są cenne, cenne ze względu
    na to że mozna wiele z nimi zrobić, z drugiej strony prawo zezwala na
    coraz mniejsze ich ilości przy zaciąganiu różnych zobowiązań
    finansowych, taka samo napędzająca się spirala absurdu.

    --
    pozdrawiam
    szerszen