  • 11. Data: 2002-08-29 11:10:04
    Temat: Re: Złapali mnie bez prawka- co mi za to grozi?
    Od: Artur Maśląg 'futrzak' <f...@p...com>

    "Piotr Skłodowski" <s...@k...chip.pl> napisał:
    > policjanci
    > pojazdów,
    >
    > Jak już napisałem to było daaawno temu i mogło się coś zmienić :-) Na swoją
    > obronę mogę też dodać iż taką informację usłyszałem również od
    > zaprzyjaźnionego egzaminatora i policjanta..... ale jak wiadomo brak
    > kompetencji to choroba która obejmuje 80% społeczeństwa ;-)

    AFAIR sąd może orzec zakaz przystępowania do egzaminu przez jakiś tam czas.

  • 12. Data: 2002-08-29 16:25:11
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg 'futrzak'" <f...@p...com> napisał w
    wiadomości news:akkveb$cqc$2@cyberdyne-t3.futrzak.net...
    > "Piotr Skłodowski" <s...@k...chip.pl> napisał:
    > AFAIR sąd może orzec zakaz przystępowania do egzaminu przez jakiś tam
    czas.
    To jakaś nowość chyba :-))), ale raczej nie przewidziana przez ustawodawcę.
    Nie ma takiej możliwości.
    Rob

  • 13. Data: 2002-08-29 18:56:02
    Od: Artur Maśląg 'futrzak' <f...@p...com>

    "rob" <r...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > czas.
    > To jakaś nowość chyba :-))), ale raczej nie przewidziana przez ustawodawcę.

    Nie byłbym taki pewien. Prowadzenie pojazdu bez uprawnien nie zwalnia od
    odpowiedzialności cywilnej i karnej z tytułu prowadzenia ww. pojazdu.
    Czy to z uprawnienia, czy bez. A to, że są na inne paragrafy, to zupełnie
    inna kwestia. W przeciwnym wypadku każdy wsiadający do pojazdu bez uprawnień
    byłby bezkarny.

  • 14. Data: 2002-08-30 08:51:27
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Dnia 02-08-28 12:24, Użytkownik HaNkA ReDhUnTeR napisał :

    > pojazdem.
    >
    > dobrze mówisz, ze Ci się wydaje:-) Stosujac analogiczne przyklady - sam fakt
    > zdania matury nie upowaznia Cie do ubiegania sie o przyjecie na studia -
    > musisz miec swiadectwo maturalne, zlozenie wniosku o paszport nie uprawnia
    > Cie do przekroczenia granicy bez paszportu itd itd. Proste?
    >
    > Dokument jest potwierdzeniem zdania prawa jazdy - naprawde sądzisz ze
    > policja powinna wierzyc kierujacemu pojazdem na piękne oczy? A co bedzie jak
    > sklamie?:-)) Tak, jak w tym przypadku zresztą mialo miejsce:-)))))

    A nie wchodzi w gre taka sytuacja jak z legitymacjami studenckimi w
    komunikacji miejskiej? Jedziesz na ulgowym bez legitymacji -mandat... z
    klauzula, ze jezeli dostarczysz legitymacje do okazania w ciagu ilus tam
    dni to wiekszosc kary anuluja, albo wogole...

    --
    Janusz 'Kali' Kaliszczak........ mailto:k...@w...pl
    Gorzkie prawdy z trudem się połyka...

  • 15. Data: 2002-08-30 10:56:08
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg 'futrzak'" <f...@p...com> napisał w
    wiadomości news:aklqnv$n4p$3@cyberdyne-t3.futrzak.net...
> [...]
    > Czy to z uprawnienia, czy bez. A to, że są na inne paragrafy, to zupełnie
    > inna kwestia. W przeciwnym wypadku każdy wsiadający do pojazdu bez
    A za co ma odpowiadać cywilnie X , który prowadzi pojazd nie mając
    uprawnień, jeżeli nie spowodował wypadku? Jeśli chodzi o środki karne , to
    polecam lekturę kodeksu wykroczeń. Jak znajdziesz tam, środek karny o nazwie
    "zakaz przystępowania do egzaminu", bądź podobnej, to przeproszę za błąd i
    wszystko odszczekam. Wyżej wyraźnie napisałem:
    Prowadzenie pojazdu bez uprawnień, to wykroczenie z art.94par1kw. Dodam
    jeszcze, że prowadzenie pojazdu przez osobę posiadającą uprawnienia, ale nie
    posiadającą "przy sobie" prawa jazdy, to wykroczenie z art.95kw.
    Sąd może orzec zakaz prowadzenia pojazdów za niektóre wykroczenia, ale nie w
    tym przypadku. Zakaz taki można orzec także wobec osoby nie posiadającej
    uprawnień do kierowania pojazdami, ale to nie jest to samo co zakaz
    przystępowania do egzaminu, czy jak to tam nazwałeś.
    Pozdrawiam
    Rob

  • 16. Data: 2002-08-30 11:33:00
    Od: Artur Maśląg 'futrzak' <f...@p...com>

    "rob" <r...@p...onet.pl> napisał:

    > Użytkownik "Artur Maśląg 'futrzak'" <f...@p...com> napisał:

    (...)

> [...]
    > uprawnień do kierowania pojazdami, ale to nie jest to samo co zakaz
    > przystępowania do egzaminu, czy jak to tam nazwałeś.

    A nie jest przypadkiem tak, że po zasądzeniu zakazu prowadzenia pojazdów, nie
    możesz przed upłynieciem terminu przystępować do egzaminów? (Oczywiście, nie
    twierdzę, że powyższa sytuacja kwalifikuje się do takie orzeczenia, pewnie
    skończy się grzywną, choć wprowadzenie organów kontroli w błąd może się
    skończyć inaczej.)

  • 17. Data: 2002-08-30 13:18:56
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg 'futrzak'" <f...@p...com> napisał w
    wiadomości news:aknl5a$dnj$3@cyberdyne-t3.futrzak.net...
> [...]
    > skończy się grzywną, choć wprowadzenie organów kontroli w błąd może się
    No właśnie, jest tak? Kto przeprowadza egzaminy, a kto wydaje prawo jazdy?
    Czy zdanie egzaminu implikuje konieczność wydania prawa jazdy?Czy może
    jednak nie, np. w sytuacji gdy orzeczono wobec takiej osoby zakaz
    prowadzenia pojazdów?
    No i jestem ciekawy w jaki sposób, twoim zdaniem, może się w opisanej przez
    pytającego sytuacji skończyć "wprowadzenie organów kontroli w błąd".
    Rob