  • 1. Data: 2002-08-28 08:03:22
    Temat: Rekojmia podczas gwarancji
    Od: "Klaus" <k...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Towar ktory nabylem mniej niz rok temu oddalem ostatnio do sprzedawcy
    z powodu wykrytej wady. Nikt jednak nie pytal mnie na jakich zasadach
    chce oddac ten towar (gwarancja czy rekojmia) a ja niestety
    nie zwrocilem na to uwagi i na potwierdzeniu przyjecia towaru ktore dostalem
    jest napisane "Gwarancja". W zwiazku z tym mam pare pytan:

    1. Co formalnie stwierdza ze jest to przyjecie towaru na zasadach
    gwarancji/rekojmi ?
    2. Czy przyjmujacy ma obowiazek zapytac klienta o sposob "zalatwienia"
    naprawy ?
    3. Czy w tym przypadku klient moze zmienic zasady przyjecia towaru na
    rekojmie ?
    Jesli tak to jaka bedzie data przyjecia towaru (ta poczatkowa czy od
    momentu zgloszenia zmiany) ?
    Jesli nie to czy klient ma prawo zazadac natychmiastowego zwrotu
    towaru (nawet uszkodzonego) ?

    Z gory dziekuje i pozdrawiam
    Klaus

  • 2. Data: 2002-08-28 09:11:05
    Temat: Re: Rekojmia podczas gwarancji
    Od: p...@p...onet.pl

    > 1. Co formalnie stwierdza ze jest to przyjecie towaru na zasadach
    > gwarancji/rekojmi ?
    Moim zdaniem nie wystarcza sama adnotacja na wniosku, decydujące będzie wg.mnie
    to, iż do dokumentacji dostarczona została karta gwarancyjna sprzętu. Albowiem
    gwarancja to pisemne zobowiązanie gwaranta - czyli bez karty gwarancyjnej pod
    ktora się podpiszesz nie ma gwarancji i jest tylko rękojmia.

    > 2. Czy przyjmujacy ma obowiazek zapytac klienta o sposob "zalatwienia"
    > naprawy ?
    Cóż nie żadko obowiązki gwaranta są o wiele bardziej korzystnie ukształtowane
    aniżeli sprzedawcy z rękojmi więć odpowiedz sobie sam czy tego typu obwiązek
    nawet gdyby był będzie przestrzegany (choć możńa to popod dobre obyczaje
    kupieckie o ktorych mowa w rozp. RM z 25 czerwaca 2002 (o ile dobrze pamietam
    datę)

    > 3. Czy w tym przypadku klient moze zmienic zasady przyjecia towaru na
    > rekojmie ?
    Zmiany możęsz dokonać - sam tak robiłem po tym jak moje prawa konsumenckie nie
    zostały należycie uwzględnione w ramach gwarancji - zrezygnowałem z tego reżimu
    i przeszedłem na rękojmię - choć to trudna sprawa.

    > Jesli tak to jaka bedzie data przyjecia towaru (ta poczatkowa czy od
    > momentu zgloszenia zmiany) ?
    Moim zdaniem termin rozpocznie bieg przy przejsciu na rękojmię od dnia
    powiadomienia o tym sprzedawcy. (14 dni lub 21 jesli potrzebna jest ekspertyza)

    > Jesli nie to czy klient ma prawo zazadac natychmiastowego zwrotu
    > towaru (nawet uszkodzonego) ?
    Uprawnienia wynikające z gwarancji są Twoim prawem i nikt nie może Cie zmusić
    do ich realizacji, tak samo jak nikt nie może uniemożliwić Ci skorzystanie z
    nich.

    Jeśli chcesz ringnij podpowiem kilka rad...

    Dominik Spałek 0-505 863 673 www.forum.wirma.pl

  • 3. Data: 2002-08-28 10:46:58
    Od: "Klaus" <k...@N...gazeta.pl>

    p...@p...onet.pl napisał(a):
    [ciach]

    > Jeśli chcesz ringnij podpowiem kilka rad...

    > Dominik Spałek 0-505 863 673 www.forum.wirma.pl

    Dzieki wielkie.

    Pozdrawiam
    Klaus